Vad har ni gjort i tillståndet mellan sömn och vakenhet?

Jag tror katten avsiktligt följde efter för att se om något kul skulle hända, den jag har kan man också träffa på om man ger sig ut när det är mörkt, särskilt innan när han var yngre. Hörde ofta att något djur följde efter men kunde inte begripa vilket slags djur det var tills jag tog med en ficklampa och jag blev väldigt häpen när det visade sig vara min katt :)
Haha ja så var det säkert. Katten såg ut som ett stort frågetecken typ "Varför låste du in min matte och gick ut i skogen naken? :confused:" :D
 
Förutom att jag har sömnparalyser lite då och då, drömmer väldigt mycket och får exploding head syndrome har jag flera olika hyss för mig medan jag sover.

Tydligen sover jag i bland med öppna ögon. Sätter mig även gärna upp och tittar mig omkring, eller ligger med armarna uppåt och "fixar" med någonting med händerna (tänk försöka reda ut fiskelina)
Sen pratar jag ofta mycket och man kan ha konversationer med mig medan jag sover. Jag svarar inget vettigt. men jag svarar :D

Har bara (vad jag vet) gått i sömnen en gång. Det var riktigt äckligt, då jag var på kompisens landställe och hade lyckats gå upp, låsa upp dörren, och vandra rätt ut i skogen. Så jag vaknade av att jag frös och hade ont i fötterna. Stod på en bädd av kottar, med endast trosor på, och undrade vad i helvete som hade hänt. Hade med mig nyckeln till huset dessutom.
Jag hade inte varit så många gånger där då, så jag hade ju ingen aning om var jag var, frös något oerhört och var tvungen att sätta mig ner en stund för att samla mig så jag kunde tänka klart.
Det var ju bäckmörkt så jag visste inte riktigt hur jag skulle kunna hitta tillbaka, och att virra runt en massa i mörkret verkade korkat så det blev så att jag väntade tills det blev lite ljusare ute.
Hade oerhörd tur då kompisens katt kom vimsande mitt i allt - följde med katten hem :up:
Visade sig att jag var kanske 300 meter in i skogen.
Jag hade låst in kompisen. Hon hade vaknat av att jag gått ut men tänkt att jag hade gått på dass bara, och somnat om.
Tur att katten kom annars hade jag haft en väldigt obekväm natt där ute i skogen. :nailbiting:
Jösses vilken aktiv sömn du har! Låter läskigt att sova bredvid dig eller i samma rum innan man vant sig :nailbiting: Har du svårt att sova också?
 
Jösses vilken aktiv sömn du har! Låter läskigt att sova bredvid dig eller i samma rum innan man vant sig :nailbiting: Har du svårt att sova också?
Ja, alltså jag sover väldigt gott när jag sover. Ganska sällan jag har en dålig natt liksom.
Kompisen tyckte det var lite underligt när jag satt upp och typ stirrade på henne när hon vaknade för att gå ut och kissa när vi var yngre.
Ännu konstigare tyckte hon det var att jag på frågan "vad gör du?" glatt svarade "Nämen! Huset faller!" och på hennes frågande "...va?" svarade "Tryck på knappen" :D

Kompisen är dock van nu. Hon har filmat mig några gånger och jag fattar inte hur jag kan sova så gott och samtidigt ligga och reda ut en fiskelina medan jag mumlar "Den där ekorren letar igenom min väska, varför det? Jag måste hälla olja på min kompis" 🤷‍♀️
Jag tycker jag är asläskig :D speciellt det där när jag sätter mig och med öppna ögon liksom tittar runt och sen bara lägger mig igen? Jättekonstigt
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 176
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 122
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 019
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 173
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp