Vad har ni i taket?

caradan

Trådstartare
Vad har ni för material i innertaket i erat stall?
Jag ska isolera taket och lägga ett innertak men vet inte vad jag ska ha. (plåt, trä, skivor!)

Vad har ni??
 
Jag har inget innertak själv, tycker det blir bättre luft utan. Om jag skulle sätta ett så känns trä som ett bra alternativ. Med plåt är det nog risk att det blir kondens.

Piggy
 
ok, jag har loft ovanpå stallet ich vill ha isolering i mellan därför ska jag lägga ett innertak.-
 
Tyvärr så tar jag hem så lite hö per gång då mitt loft inte är stort (stallet är 23 kvm!) Och då räcker inte det som isolering.
 
Vi har vitplåt som innertak och efter två år är vi jättenöjda. Dels är det billigt och underhållsfritt; andrasortering dög fint för oss. Sen så fastnar inte så mycket damm, och det reflekterar ljus väldigt bra.

På sommaren är det bara att högtrycks-spola så är det rengjort igen :)
 
Ja jag är inne på plåt verkar vara ett bra och livslångt material.
Vad fick ni betala per kvm?
 
Kommer inte ihåg vad vi betalade, men tror det var ca 40,- per kvadrat. Plyfa, som TomasN nämnde, har vi på väggarna. Båda materialen har den fördelen att man inte behöver måla :)

Och när det blir fuktigt, ja då trillar det ner i spånet i stället för att fastna som i trä.
 
Tänk på att du trivs när det är lite varmare, medans hästarna klarar av kylan bättre. Lägg hellre på dem ett täcke när det är som kallast.

MVH
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Lexa
·
Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: sthu
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp