Vad har ni tröjor närmast kroppen när ni rider?

Dumpey

Trådstartare
Vad har ni tröjor närmast kroppen när ni rider?
Jag har alltid har Bomulls T-shirt men dessa blir ju lite svettiga och sedan kalla...
Vad kan man ha istället?
 
Under vintern har jag alltid en tunn långärmad underställströja närmast kroppen. Föredrar bambu pga. såå mjukt mot huden och andas bra! :love:
Sedan en fleecetröja och uppepå det en tjock väst! Är det riktigt kallt struntar jag i västen och kör på min uhipkappa istället.
 
Jag har aldrig någonsin bomull närmast kroppen när jag gör något fysiskt, det slutade jag med på 90-talet när vettiga funktionsplagg i syntet började dyka upp.
Sporttröja från Craft eller, vanligast, funktions-tshirt från Engelsons. Billiga, precis lagom kvalitet/material, och håller bra. Vid behov har jag nån långärmad underställströja utanpå, även den i något material som andas. Syntet eller t ex bambu.
 
Även jag har merinoullunderställ på vintern. Så skönt och värmer bra.
Är det varmare så finns det ju T-shirtar i funktionsmaterial som transporterar bort fukten från kroppen.
 
Jag har långärmad t-shirt eller underställ på vintern, annars är det linne, t-shirt eller piké.

Har bara syntet men har ofta med extra tröja med att byta till efter träning för att inte bli allt för nedkyld.
 
Vad har ni tröjor närmast kroppen när ni rider?
Jag har alltid har Bomulls T-shirt men dessa blir ju lite svettiga och sedan kalla...
Vad kan man ha istället?

Funktionslinne med funktionströja över. Är det kallt lägger jag en varm tröja/fleece ovanpå det, som jag kan ta av om jag blir varm t ex under träning.

På sommaren har jag tunna funktionströjor.

Har inte använt bomull på flera år.
 
Underställ på överkroppen, fleecejacka eller liknande över, jacka och Hööks fleece-långkallingar under ridbyxorna har jag haft hela vintern. Bannlyst bomull, huvva så kallt! Men så bor jag också i Norrland 🥶
 
T-shirt i merinoull, nästan året runt. Sen olika mellanlager beroende på temperatur.

Är det varmt ute tycker jag bambu är skönast mot kroppen, men är det som i somras är en löst sittande, långärmad linneskjorta bäst åtminstone utomhus.
 
Aldrig bomull. Fattar inte ens varför kläder tillverkas i ett material som fungerar så dåligt på kroppen. Funktionskläder är grejen. Material väljer jag utefter hur kallt det är. Merinoull och bambu är mina absoluta favoriter innerst men även många syntetmaterial fungerar bra, särskilt när det är varmare. Sök på funktionskläder/underställ/sportkläder/gymkläder så hittar du kläder i funktionella material.
 
underställ med t-shirt ovanpå. När det är tillräckligt varmt, bara T-shirt. Underställen är av olika material, både ylle och polyester (t.ex crafts).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 866
Senast: Piaff
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Zpunk
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp