Vad heter delen på dragkedjan?

95johsv

Trådstartare
1682953953235.jpeg


Den som är ryggen på löparen som sedan håller fast tabben man drar i? Markerad med gult på den svarta och inringad i gult på den bredvid.

Jag har nu 3 dragkedjor där denna rygg lossnat, löparen är hel och jag har bara fått till svar att byta dragkedja är enda lösningen. Men nog 17 måste jag väl kunna sätta dit en ny ”rygg”? Vad heter den, hur hittar jag nya?
 
Har aldrig sett/hört att det går att köpa delar av löparen separat, utan tror att det är till att byta löparen (vilket ju inte går på alla dragkedjor, det är därför en tenderar att få byta hela dragkedjan..). På jobbet köper vi in en del löpare (när vi använder dragkedja på metervara), men bara just hela löpare..
 
Hank kallas det här, men prova löpare till blixtlås.
Löpare till blixlås ger just hela löparen, jag vill bara ha ”ryggen”. Den är ju i metall och fastklämd men alltid vara trasig och därför inte möjlig att klämma fast igen :down:
 
Har aldrig sett/hört att det går att köpa delar av löparen separat, utan tror att det är till att byta löparen (vilket ju inte går på alla dragkedjor, det är därför en tenderar att få byta hela dragkedjan..). På jobbet köper vi in en del löpare (när vi använder dragkedja på metervara), men bara just hela löpare..
Problemet är att köpa ny löpare så finns det ingen som riktigt passar utan jag föredrar att använda den trasiga som gör ont i fingrarna för den fungerar iallafall…. :banghead:
 
Dragkedjan är märkt med YKK 5cn om någon kan tipsa om vilken löpare som passar. Löparen är i metall men dragkedjan i ”plast” eller plastliknande.
 
Problemet är att köpa ny löpare så finns det ingen som riktigt passar utan jag föredrar att använda den trasiga som gör ont i fingrarna för den fungerar iallafall…. :banghead:

Har du köpt rätt variant hos sybehörsbutik? Jag har aldrig varit med om att en YKK-löpare inte passat på blixtlås med samma märkning. :confused:

Annars går det ju att beställa en zlide on utifrån märkning på dragkedjan.
 
Har du köpt rätt variant hos sybehörsbutik? Jag har aldrig varit med om att en YKK-löpare inte passat på blixtlås med samma märkning. :confused:

Annars går det ju att beställa en zlide on utifrån märkning på dragkedjan.
Det är från Zlideon jag köpt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
610
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
4 968
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp