Vad heter denna färg?

Re: Tillägg

Ja, ålen går in i manen tror jag, om jag begriper det hela rätt. Han är mörk i manen iallafall. Ovansidan är gräddgul, mörkgrå inuti och under samt solblekt rödbrun. När han är/var sitt mörkaste jag, ser/såg man ibland ganska tydliga ränder på benen.
 
Skimmel född vitblack.
Han är black, det syns på de gamla bilderna där manen är tvåfärgad (en gulbrun har enbart svart man), men han ser alltför lus ut för att vara brunblack. Alltså vitblack (vilket är brunblack med gulanlag) avblekt till skimmel på de senare bilderna.
Han är inte perlino, och inte isabell, i sådana fall skulle han omöjligt kunna ha så mörk man som på de äldre bilderna.
 
Vad roligt, det tror jag på. :) Jag skall prata med matten, vi har ofta spånat och spekulerat, nu verkar de flesta vara överens om att han är skimmel född vitblack. :banana:
 
Kolla gärna upp stamtavlan, för säkerhets skull. För att det ska vara möjligt för honom att vara vitblack så msåte någon av hans föräldra ha både blackanlaget och gulanlaget, inget av dessa kan bäras dolt. Visserligen så är ju minst en av hans föräldrar skimlar, vilket kan försvåra lite, men kolla längre bak i stammen. Gulanlaget och blackanlaget måste finnas där.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
418
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
654
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Wingates
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 166
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp