Vad heter denna färg?

isabell kanske?! Äsch, jag överlåter det här till nån av alla färgexperter som finns här på forumet :angel:
 
Han är väl vitblack om jag får tycka...iallafall enligt de bilderna då han är äldre. Vad står det på regbeviset?? Jag har oxå en Lýsingur fast som är ljust isabell med en vacker bläs :love:
 
Skimmel född vitblack? På de gamla bilderna ser h*n ju vitblack ut, och det var min första tanke även på nya bilderna, men där var h*n ju blekt, så det måste ju vara något mer anlag inblandat, antar jag. Om du inte tvättat stackarn med ett för starks blekschampo :D ;)
 
Skimlar bleks ju väldigt olika, så trots att han är gammal behöver han ju inte ha blekts färdigt.
 
Finns färgen "vitblack?" Det har jag också funderat på om det skulle kunna vara. Och att han isåfall är avblekbar skimmel född vitblack. (Någon sorts black iallafall :))
 
Jag skulle tro att han är skimmel, född vitblack (tror jag att det heter...), dvs han har brun grundfärg och ovanpå det gulanlag och blackanlag, samt skimmelanlag (avblekbar, då).
 
Tillägg

Han är prickig på skapet och under svansen, och lite runt mulen. (Huden är rosaprickig. Tydligast under svansen, och knappt synligt på mulen) Om det spelar någon roll för bedömningen av vad färgen är. Han har ljusa ögon med mörka kanter. Ögonfransarna har samma färg som kroppen. (Gräddvita med lite rödbruna strån)
 
Re: Tillägg

Går ålen genom manen eller inte? På någon bild ser det ut som den gör det, på andra inte. Är det en black borde den väl gå att urskilja, eller kan den blekas bort tidigare än på ryggen på en skimmel född black? Har han några antydningar till ränder på benen eller tvärstrimma vid manken (grepp)?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
962
Senast: Wingates
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 970
Senast: SiZo
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 412
Senast: MiaMia
·
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp