Vad heter din bil?

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har en konstig vana att döpa materiella ting och omnämna de som han eller hon,
Min bil är en han och heter Swirre.
Mitt piano är en hon.

Någon annan som gör detta?

Vad heter era bilar?

Andra saker som fått namn?
 
Jag har en konstig vana att döpa materiella ting och omnämna de som han eller hon,
Min bil är en han och heter Swirre.
Mitt piano är en hon.

Någon annan som gör detta?

Vad heter era bilar?

Andra saker som fått namn?
Ja, den nuvarande heter Herbie (men det är en tjej). Nej inget annat har namn tror jag...
 
Sommarbilen heter Stjärna
Vinterbilen heter Archie
Sambons vinterbil heter Lille Skutt
Sambons blivande (om den nånsin blir klar) sommarbil heter Lina
Har även haft: Sessan, Wowdin, Oddfrew, Gina, Dysterri, O-mobilen... tror det är nån till, men minns inte.
Så: ja, jag döper grejer. Du är inte onormal. :D
 
Just bilarna har egna namn, men inga andra "döda ting" i familjen.

Min bil heter Therese och mannens Marwin.
 
Min bil heter Borat (står t om numera skrivet bak på den...)
Mannens bil heter Finlands färjan
Och sommarbilen är vi lite oense om, jag brukar kalla den för bajs bilen, men maken är inte så förtjust i det... Plopp funkar för båda så jag måste bara lära om mig. Ä
 
Jag har en konstig vana att döpa materiella ting och omnämna de som han eller hon,
Min bil är en han och heter Swirre.
Mitt piano är en hon.

Någon annan som gör detta?

Vad heter era bilar?

Andra saker som fått namn?

Bilen heter Olvon
Mc heter Svarta Faran
Robotdammsugaren heter Bob
 
Min första bil hette Lille Skutt, den andra bilen hette Gamle skrutten och nuvarande heter Tuffe. Alla bilar har varit en han. :)
 
Vår robotdammsugare kallas Ralf har jag för mig.
När folk undrat om mina datorer, säger jag alltid att det är en han, jag slår inte kvinnor och barn.
Några har nog sagt att min bil ser ut som en groda, men den och andra ting här har nog inte döpts.
 
Min första bil hette Kaffebönan Figaro XII och den nuvarande kallas Dr. No. Men bilarna däremellan hade inga namn vad jag kan minnas och jag har inte heller namngett några andra döda ting, ännu... :p
 
Förra bilen (mammas gamla) heter Röda Faran, en röd Saab 900 :D. Nuvarande Saaben, en mörkblå 9-3, heter Lilla gumman.

Företagsbilen, Nissan King Cab, heter King caben eller trucken. Eller skrammeljäveln, den har det karakteristiska King cab-skrammlet fullt ut :meh:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
366
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp