Vad heter era fordon?

Vita räserbilen (i n t e en räserbil)

Skodan

Ravfyran

C n un

Jobbarbilen

Toyotan

Kärran

Släpet (hästsläpet)

Alla finnsinte kvar men det är de som fått ’namn’.
 
Min gamla 900 från - 87 hade karaktär som en gammal gubbe. Han fick ett namn efter en gammal gubbe också. Från början endast en plojgrej men namnet fastnade. Ingen annan har namngett bilarna i familjen, även om vi har sju stycken (plus en traktor, ett släp och fem båtar :o) men just den bilen var.... Personlig? Den nya heter helt enkelt samma namn fast en tvåa efter.
 
Min nuvarande heter Nisse= en Nissan qasqai Min förra hette daas Saab - en Saab 9-3
Makens bil heter Fordie- en Ford focus.
Våran V70 vi hade hette vovlon
Och våran Opel corsa vi hade hette Opelia
 
Min första hette Black Betty, en svart peugeot döpt efter låten Black Betty.

Mitsubishin gick under namnet Det skållade ollonet. Den gick som ett sådant.

Volvon fick heta allt möjligt fult. Sämsta skitbil jag vart med om.

Nästa peugeot hette inget

Både Kian och Hondan var/är röda så det blev bara rätt och slätt Den Röde om båda två.

Morsans gamla peugeot hette dieselknacken.

Cykeln heter Blixten
 
Nuvarande Volvo V40 heter Silverpilen för den är silverfärgad och går lite för fort, den har bra motor för biltypen och åldern... :angel:

Saaben fick aldrig något namn (mörkblå 9-3), det var inget som fastnade. Förra Saaben (och min första bil) hette Röda Faran för att den var röd :D
 
Vår vita BMW 5-serie heter Snövit. Vi brukar säga att han galopperar så fint 😂

Min polo kallas ”Den lille blå”

Mammas V40 (med bra tryck i motorn) kallas Spjutet. 😂

Men oftast har jag kallat bilen efter färg, modell eller märke.
 
Jag har bara döpt ett fordon i mitt liv, en Subaru från - 91 som fick heta Sebastian :D varför kommer jag inte riktigt ihåg men det anspelar väl litegrann på märket.
 
Enda bilen jag har haft ett namn på en opel kadett gsi När jag kom hem med den så sa mormor .Fan den ser ju ut som ett gäddhuvud fast på dialekt då förstås .Så det fick heta gäddskölln så länge jag hade den . Förövrigt så blev den skrot då en annan bil kolliderade med mig och jag voltade runt med den .Vilket jag brukar göra med mina bilar och helst utan bälte .Så man kan ju undra varför jag har en massa järnskrot i nacken :angel:
 
Medwin heter min. (Renault, "född" 2011 :P)
Ville egentligen ha Lennart (en annan bil) men det blev inget av med det och han såldes nyligen :(
 
Röda faran
Min 245:a från 88.
Åhh Det hette min röda 245 från 91! Med döskallar! Nya ägaren har döpt om honom till rackaren den röda....

Nuvarande 245:a (88) heter vita blixten. Min första, beiga 245: från 88 hette bamsebilen.
Däremellan hade jag lilla söta clion Cleo - Men det har jag nästan förträngt. Jag skrattade tamifan när jag skrotade fanskapet. Aldrig mer franskt!
 
Smurfbilen.
En liten blå polo. När min systerdotter fick syn på den utbrast hon att det var en smurfbil och det har suttit kvar.

Jobbilen har jag med. En caddy. Den är min jobbil helt enkelt.

Passaten och hästtransporten heter ingenting.
 
Min moppe döptes av dåvarande stallägare när jag var 15, moppen fick namnet Harru, ett självklart val enligt stallägaren, han menade på att man såg att det var en Harru. Men resten av fordonen jag ägt är mer ”kärt barn med många namn”, inga konkreta namn sådär!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp