Vad heter era hundar?

ExtraW

Trådstartare
Nyfikna jag undrar vad heter era hundar?
I stamtavlan och till vardags?
Valde ni namnet själva eller var det uppfödaren?
Om ni valde själva, varför blev det just det namnet?
Och vilken ras är hunden?
Är ni nöjda med namnet?
 
Jag börjar med att svara :p

Min hund, en Whippet, heter i stamtavlan Domeldini White Hart Lane.

White Hart Lane är en fotbolllsarena i England, alla i flocken döptes efter fotbolls arenor. Vardagsnamnet är Zelda. Det var uppfödaren som valde det namnet. Var inne på att byta först men kom inte på något direkt bättre så det blev kvar och nu är jag jätte nöjd med det, det passar henne.

Dock kallad hon oftast Grisan eller bara Gris 🐷. Lyssnar lika bra på Zelda som Griiiiiisan :pO_o haha
 
Min hund hette Fiona när jag fick henne, jag döpte om henne till Greta efter klimat-Greta, bara för att driva med alla mina vänner. Men sedan insåg jag att Greta var på väg att glömmas bort så jag tog tillbaka Fiona. Det är tydligen Shreks flickvän och min hund är ett riktigt träsktroll så det passar ju... Men till vardags går hon under namnet "Hunden".
 
Min hund hette Fiona när jag fick henne, jag döpte om henne till Greta efter klimat-Greta, bara för att driva med alla mina vänner. Men sedan insåg jag att Greta var på väg att glömmas bort så jag tog tillbaka Fiona. Det är tydligen Shreks flickvän och min hund är ett riktigt träsktroll så det passar ju... Men till vardags går hon under namnet "Hunden".
Vad är Fiona för ras? :)
 
Leffe heter egentligen Gnipahellirs Bark-Sven. Men vi kör Leffe till vardags. Han är en Leffe. Ibland får han även heta Lillebror. När jag letade valp så var det nått som sa mej att jag ska ha en liten Leffe. Och när jag hade varit och tittat på honom och bestämt mej för honom, då kändes det som att han heter Leffe. Det passade honom. Det var inte bestämt att han skulle kallas för det utan jag ville se vad han hette. Ibland så bestämmer man ju sig för ett namn och så stämmer det inte alls.
 
Leffe heter egentligen Gnipahellirs Bark-Sven. Men vi kör Leffe till vardags. Han är en Leffe. Ibland får han även heta Lillebror. När jag letade valp så var det nått som sa mej att jag ska ha en liten Leffe. Och när jag hade varit och tittat på honom och bestämt mej för honom, då kändes det som att han heter Leffe. Det passade honom. Det var inte bestämt att han skulle kallas för det utan jag ville se vad han hette. Ibland så bestämmer man ju sig för ett namn och så stämmer det inte alls

Leffe var ju jättefint och sött ☺️ vad är Leffe för ras? ❤️
 
A million voices of Cosmos hette min i stamtavlan, han var den lugnaste valpen, den andra hette Chaos 😂
Jag kallade han direkt Herman, men det låg aldrig rätt i munnen, det fick bli Totte till vardags❤️ var mitt ex mamma som kom på det.
Bild 074 (2).jpg
 
Min malinois kallas 'Pyro'
I stamtavlan: Black Workers Pyro Is Not A Crime

Jag fick välja namn på P, och Black Workers är kennelnamn.

Valde namnet dels lite pga föräldrarnas namn och dels gillar jag fotboll och tycker namnet är lite kul. Namnet passar henne kanon!
 
Trollflickans Alpina (Alpina/Pina)
Kennelnamnet plus ett namn på uppfödarens tema som är bilar/bilmodeller. Jag fick en lista på namn men inget passade riktigt. Sen kom jag på Alpina och det passande smeknamnet Pina eftersom hon var fruktansvärt jobbig som valp! 😂

Born to rule Hawk Girl Shiera (Shiera)
Annan uppfödare som hade tema ”The Flash” på denna kullen. Tillsammans med alla hennes titlar så blir det nästan löjligt långt! 😅

Trollflickans Iso (Iso)
Även här biltema och jag valde ett kort och bra namn som även speglar mitt fotointresse. Kallas mest Fiso till vardags.. 🙈

Jag behåller gärna det riktiga namnet som tilltalsnamn. ☺️ Tycker alla har fått namn som verkligen passar dem. 👌🏻

fyxBCGO.jpg
 
Cape Secure Explosion. Uppfödaren kör drinkar som namn. Kallas Ammo till vardags. Två vänner kom på namnet och jag tycker det anknyter bra till hans stamtavlenamn + att hans pappa hette Artillery i stamtavlan. Två syskon kallas Patron och Krut med så det blev nästan ett inofficellt tema på hanarna.
DSC_8481red.jpg
 
38B0544D-178D-485D-89C6-CBD31F702102.jpeg

Från vänster - vår uppfödning som vi var och hälsade på, Oknytts Herda, Oknytt är vårt (nya) kennelnamn, valparna skulle heta på H, gärna kort och enkelt. Herda är en vallhund, så ett passande namn. Sen Oknytts Heli, valpen vi behöll. Hon var den enda ljusa i kullen, därav namnet med inspiration från Helios, inkarnationen av solen. Nästa är Skallabackens Edda, kennelnamn och kullens tema Nordiska mytologin. Skallabackens Häxa, (mamma till valparna, därav H) kullens tema var Narnia. Och sen vår italienska som i stamtavlan heter Italianstyle Ella Moon Eyes, kallades för Ella hos sin italienska uppfödare, men då det var för likt Edda, som vi redan hade, fick hon kallas Troll, blir liksom samma tema 🤩
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 535
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 530
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp