Vad heter rasen????

S

Sentenced

Jag har sett en hundras för längesen, då det inte var aktuellt med ny hund men nu är den tiden kommen och jag kommer inte ihåg vad hundrasen heter.. :crazy:

Den verkar vara över 50 cm, färgen är svart/grå(?) med vita strumpor och vitt bröst och även vit mask och jag tror den har dom där två "prickarna" över ögonen.
En robust hund och pälsen såg ut att vara varken kort, slät eller lång.. mittimellan.


vad kan det vara för något? Hjälp!!!

Har ni ingen bild så kan ni ju säga namnet iaf så kan jag söka på google.. :D


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vad heter rasen????

Kan det vara en Berner Sennen du menar?

iberosgote.jpg


tessie_800x600_small.jpg
 
Sv: Vad heter rasen????

Nej inte Berner Sennen!

Den här rasen är mer korthårig och har inget av det där ljusbruna på sig!


Tack ändå! :bow:
 
Sv: Vad heter rasen????

Jag kan inte komma på någon ras som passar in i det där bara för det.. Kan du inte beskriva lite bättre? :D
 
Sv: Vad heter rasen????

Kan du gämföra den med någon annan ras ?Tänkte på kroppsbygnaden... :)

De jag kan tänka på nu är Huskey eller akita ?

sibhus.jpg

akita.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad heter rasen????

Nej den är inte lika spetslik i kroppen som Huskey eller Akita.. Shit vad svårt det blev. :p

Den är rätt muskulös och ser ut som om den kan användas till kanske typ vakt av boskap eller liknande..??
Lite anatolisk herdehund kanske.. *svårt att plocka fram bilden ur huvudet*
 
Sv: Vad heter rasen????

Kan det vara en Grosser Schweizer sennen kanske? En korthårig variant av Berner sennen, stämmer ganska bra in på beskrivningen du gav.

toffe.jpg
 
Sv: Vad heter rasen????

susekl skrev:
Kan det vara en Grosser Schweizer sennen kanske? En korthårig variant av Berner sennen, stämmer ganska bra in på beskrivningen du gav.

toffe.jpg

kan det vara den här?

1378.jpg

340.jpg


riesenschnauzer pepper&salt - men de är betydligt högre än 50 cm.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad heter rasen????

Sentenced skrev:
Jag har sett en hundras för längesen, då det inte var aktuellt med ny hund men nu är den tiden kommen och jag kommer inte ihåg vad hundrasen heter.. :crazy:

Den verkar vara över 50 cm, färgen är svart/grå(?) med vita strumpor och vitt bröst och även vit mask och jag tror den har dom där två "prickarna" över ögonen.
En robust hund och pälsen såg ut att vara varken kort, slät eller lång.. mittimellan.


vad kan det vara för något? Hjälp!!!

Har ni ingen bild så kan ni ju säga namnet iaf så kan jag söka på google.. :D


:bow: :bow: :bow:


Svårt det här. Men gissar lite ...Lapsk vallhund, den har inte vita tecken, men kan ha väldigt ljusa tecken. Eller en Australian Sheperd, de finns ju i lite olika färger.
 
Sv: Vad heter rasen????

BILDER
kolla där om du hittar hunden du söker ;)


Sentenced skrev:
Jag har sett en hundras för längesen, då det inte var aktuellt med ny hund men nu är den tiden kommen och jag kommer inte ihåg vad hundrasen heter.. :crazy:

Den verkar vara över 50 cm, färgen är svart/grå(?) med vita strumpor och vitt bröst och även vit mask och jag tror den har dom där två "prickarna" över ögonen.
En robust hund och pälsen såg ut att vara varken kort, slät eller lång.. mittimellan.


vad kan det vara för något? Hjälp!!!

Har ni ingen bild så kan ni ju säga namnet iaf så kan jag söka på google.. :D


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vad heter rasen????

Är det Jämthund du menar?

Det var också min tanke att det ev var en jämte eller gråhund hon menade. Gråhunden är något mindre och kompaktare än jämten. Vissa jämtar är nästan svarta med gräddfärgade vargtecken.

Bild på min jämte som inte är så mörk:

Web18.jpg
 
Sv: Vad heter rasen????

Det är ingen sennen, ingen lapphund heller och inte schnauzer heller.. :crazy:

Den har hängöron..


:confused: :confused:
 
Sv: Vad heter rasen????

Hej! Vilken typ av svans har den? Hade den långa hängöron eller? Var pälsen lika lång/kort över hela kroppen? Min första tanke var också schnauzer men en mellan.
/Elisabeth
 
Sv: Vad heter rasen????

Sentenced skrev:
Den verkar vara över 50 cm, färgen är svart/grå(?) med vita strumpor och vitt bröst och även vit mask och jag tror den har dom där två "prickarna" över ögonen.
En robust hund och pälsen såg ut att vara varken kort, slät eller lång.. mittimellan.

Kan det vara en Pyrenéisk mastiff kanske? Iofs betydligt större än 50 cm, men annars verkar det ju stämma.

Eller kanske en Spansk mastiff?
 

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 021
Senast: Lilahnee
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 476
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp