vad heter t'vlingen där man

S

_Sucy_

vad heter t\'vlingen där man

höjer hindren och ser vem som hoppar högst?

sett på eurosport en gång och det va kul!
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

Det finns flera olika bedömningar där man höjer hindren flera gånger.

I puissance är det 4-6 hinder i grundomgången, på höjd 1,45-1,70. Omhoppning sker över två hinder, en mur och ett längdhinder. Det får vara max 4 omhoppningar. De som har samma minsta antal fel i en runda går vidare till nästa. Om de som går vidare är felfria så höjs hindren, annars inte.

I barriärhoppning är det 6 hinder på en rak linje och de är på samma eller stigande höjd. Hindren höjs så länge det är felfria kvar eller tills tävlingsledningen avbryter tävlingen. Fr.o.m. tredje omhoppningen kan antalet hinder minskas till tre och de hinder som blir kvar får inte flyttas.

I Höjdhoppning är det bara ett hinder och det höjs ända tills det är högst en felfri kvar. Varje ekipage får tre försök på varje höjd. För att gå vidare till nästa höjd måste man vara felfri i något av de tre försöken (och när man är felfri så gör man inte flera försök på den höjden)
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

Pussiance , idiotiskt
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

hehe det är ju som den vanliga hoppninge då..asså ja menade som Kajsa bergkvist..har tre försök på sig..kul men aja
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

Mer eller mindre idiotiskt än att människor hoppar höjd? ;)
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

Min "supporter" och mitt stora stöd vann med sin häst över Staffan Olsson i Pussicane, hästen vs. människan.
 
Re: vad heter t\'vlingen där man

Blandade du inte ihop Staffan Strand (höjdhoppare) o Christian Olsson (trestegs hoppare) nu? :smirk:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Men hjälp, min hjärna har checkat ut. Vad heter den ettåring som växer på rak stjälk, dillaktiga blad och en rosa krage högst upp. VET...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: RedQueen
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
467
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 469
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp