Vad heter växten?

kolblakkur

Trådstartare
En vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den? :)
 

Bifogade filer

  • 518194D9-1903-4B29-ACAE-FB8866E96637.jpeg
    518194D9-1903-4B29-ACAE-FB8866E96637.jpeg
    115,3 KB · Visningar: 216
En vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den? :)
Jag tycker den påminner om Paradisträd utifrån bladen, du kan inte ta ett blad eller ett skott och plantera? :)
 
En vän till mig hade en SÅ fin växt hemma, tyvärr visste hon inte vad den hette. Något som vet vad den heter och kanske till och med var jag kan hitta den? :)
Är det jag som ser heltokigt? :cautious: Jag tycker det ser ut som en småbladig suckulent, om det finns någon sådan :D
 
Men där är ju inga blommor? Och verkar vara något som ska vara utomhus?
Det står ju gul, så antog att det blir blommor. Vet inte hur många portlak det annars kan finnas? Man kunde äta den också! Blev hursomhelst sugen på att testa., den jag hittade var både söt och ätbar
 
Men där är ju inga blommor? Och verkar vara något som ska vara utomhus?

Den länkade är nog inte rätt sort. Det finns nog ett rätt stort gäng olika Portlak har jag fått uppfattningen om, både ätbara och de som odlas för blommans skull. De blommande jag har kommit i kontakt med har varit för odling som anueller utomhus och har inte haft samma bladverk som den som det länkades till. Men de funkar säkert inomhus också, känns som en rätt tålig växt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Om man ska söka en högskoleutbildning och det står 'Grundläggande behörighet' som behörighetskrav, visst ingår det som förut hette Matte...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 441
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Men hjälp, min hjärna har checkat ut. Vad heter den ettåring som växer på rak stjälk, dillaktiga blad och en rosa krage högst upp. VET...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: RedQueen
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp