Vad heter växten?

kolblakkur

Trådstartare
Har en växt som jag är glad för men som aldrig riktigt återhämtat sig efter att jag missat att vattna den en gång, så jag vill köpa en ny. Men vad är det för växt?
 

Bifogade filer

  • 5112BAE2-B78D-47BD-8160-4CD75ADAF414.jpeg
    5112BAE2-B78D-47BD-8160-4CD75ADAF414.jpeg
    434 KB · Visningar: 99
Har en växt som jag är glad för men som aldrig riktigt återhämtat sig efter att jag missat att vattna den en gång, så jag vill köpa en ny. Men vad är det för växt?
Det är någon variant av fittonia/åderblad.

Om det är en liten du vill ha finns de ofta billigt hos blomsterhandeln, i sticklingssortimentet.
 
Har en växt som jag är glad för men som aldrig riktigt återhämtat sig efter att jag missat att vattna den en gång, så jag vill köpa en ny. Men vad är det för växt?
Du kan inte rota en stickling?

(ta en stickling, ställ i ett glas med vatten. Plantera när den/de fått rötter?)
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
582
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 476
Senast: sjoberga
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
623
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp