Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

S

simora88

dom svenska grand national vinnarna under 1970 talet?
vart kan man forska vidare på dem?

S

simora88

okej...

vilket år va Golden Days med? (vet ej om han heter så för han kallades typ "goldi" :crazy:

Snälla skriv ut det på denna sidan sedan, jag är också jättenyfiken på att veta. Känner en häst som tydligen ska ha vunnit 2 år men jag vet inte till om det är sanning eller bara prat.

/Shayd

Har du tänkt på att vi har nästan samma användar namn. Det är bara D & Y som är omkastat. För att gå ifrån ämnet lite sådar.

Svenskt Grand National reds första gången 1971, här är resultaten

1971-Officer Kelly
1972-Hilbirio
1973-Hilbirio
1974-Rodan
1975-Rodan
1976-Czahar
1977-Cartwright
1978-Star Cross
1979-Plener
1980-Marsz Marz
1981-Dostojnik

Vill du veta fler får du höra av dig, så kanske jag kan få fram dom.

Har också sett det men jag är inte lika aktiv som du=)

Sedan var det visst så att jag (eller den som berättade det för mig) blandat ihop Grand National och Badminton hur man nu kan blanda ihop olika sporter *harkel* så det var som sagt Badminton jag menat=)

Tack i alla fall!

//Shayd

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6450 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Rachel Blackmore blev första kvinnliga jockey att vinna hästkapplöpningen Grand National – på över 170 år. – Det är otroligt, säger hon.
Svar
0
· Visningar
262
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson imponerade i kvalet och tog sig vidare till slutrundan. Men där rev svensken och gick inte vidare till omhoppning. Han...
Svar
0
· Visningar
191
  • Artikel
Hästnyheter För femte året i rad delas utmärkelsen Årets ledare ut av Svensk Travsport. Emma Gabrielsson, 22, heter 2020 års ledare i travsporten. –...
Svar
0
· Visningar
65
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar