Vad & hur söker hästtjejer killar (alltså desto fler svar desto bättre)?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke är inte till för kontaktannonser, och hela din introduktion framstår som just en sån. Att gå in i dejtingtråden för att börja med några tafatta raggningsförsök är dömt att misslyckas, och inte alls vad den tråden är till för. Bara fråga @Hero, han har stor erfarenhet av vad som sker om man tabbar sig. :cool:

I övrigt så är ditt dömande om vad tjejer gör på t ex Tinder och att de tydligen inte får ha liv utanför hästeriet för att falla herrn i smaken... alltså det är bara drygt. Det här lär nog chocka dig, men det är extremt osexigt med dömande människor. Inte förvånande alls att du kommer med såna uttalanden, iochförsig; jag ser alltför många män som tar sig friheten att basunera ut att kvinnor ska vara på detta specifika viset och bara syssla med sånt som herrn själv har satt ok-stämpel på, annars får de inte ynnesten att eventuellt dejta honom.

Du borde ägna mer tid åt självreflektion - vad du egentligen har för personlighet och om den faktiskt är något som kan attrahera andra, inte skriva paragraf på paragraf om hur duktig och självuppoffrande du minsann är och hur mycket du skulle kunna göra för en hästtjej rent praktiskt. Det osar av "men jag är en snäll kille, varför vill inga tjejer ha mig, buhu". Bitterhet klär ingen, och det brukar märkas lång väg om en man är den typen som är just bitter, och då glider man helt enkelt vidare istället för att försöka få igång en dialog med surpuppan.

Haha, och nu såg jag lite fler av dina svar i tråden. Yep, jag hade rätt än en gång när jag fick dåliga vibbar. Good luck Chuck, you're gonna need it.
 
Gillar du Matt Groening eller bara serien, eller ingendera?

Vidare är alla människor dägg-DJUR.
Vad jag menar är att livet blir trist utan impulser, och de som tror sig ha ett mycket högre värde än djur ljuger för sig själva.
Världen är ett komplext system, människan är ett djur med en överdriven förmåga att se mönster och lagra information, sen kanske djur i regel är något sämmre även på konsekvensanalys.

Men jag är t.ex. sjukt nyfiken, något som delas med alla medvetna djur någonsin.
Nog om denna diskussion då du uppenbarligen redan dömt ut mig som psykiskt störd.

Så du menar att du beter dig som en människa när du skriver att du beter dig som ett djur?

Det är ganska lätt att förstå varför du inte kan hitta någon som vill dejta dig.
 
Buke är inte till för kontaktannonser, och hela din introduktion framstår som just en sån.
..........
Du borde ägna mer tid åt självreflektion - vad du egentligen har för personlighet och om den faktiskt är något som kan attrahera andra, inte skriva paragraf på paragraf om hur duktig och självuppoffrande du minsann är och hur mycket du skulle kunna göra för dem rent praktiskt. Det osar av "men jag är en snäll kille, varför vill inga tjejer ha mig, buhu". Bitterhet klär ingen, och det brukar märkas lång väg om en man är den typen som är just bitter, och då glider man helt enkelt vidare istället för att försöka få igång en dialog med surpuppan.

Haha, och nu såg jag lite fler av dina svar i tråden. Yep, jag hade rätt än en gång när jag fick dåliga vibbar. Good luck Chuck, you're gonna need it.
Jag lade in en presentation för att visa lite personlighet i hoppet om att starta en diskussion om mina personlighetsproblem då jag navelskådat mig själv utan feedback från norm-samhället allt för länge.

Jag blir ledsen av att höra att du får dåliga vibes.
Och nej, min intention är inte att ragga, jag har inte tid till det (jag har sinnesjukt mörk och självironisk humor som få förstår, kanske är en bidragande orsak till att folk tror att jag raggar här? Eller varför missförstår du mig så?).

Jag vill ha feedback, och jag tackar dig tusenfallt för det mycket givande inlägget.
 
Jag lade in en presentation för att visa lite personlighet i hoppet om att starta en diskussion om mina personlighetsproblem då jag navelskådat mig själv utan feedback från norm-samhället allt för länge.

Jag blir ledsen av att höra att du får dåliga vibes.
Och nej, min intention är inte att ragga, jag har inte tid till det (jag har sinnesjukt mörk och självironisk humor som få förstår, kanske är en bidragande orsak till att folk tror att jag raggar här? Eller varför missförstår du mig så?).

Jag vill ha feedback, och jag tackar dig tusenfallt för det mycket givande inlägget.
Intentionen är inte att ragga för det har du inte tid med? Hur ska du då ha tid för en relation?
 
Tror du ska skippa i att söka efter en hästtjej specifikt. Varför måste hon vara en hästtjej ? Känns väldigt begränsat.
Samma sak, så tror jag inte hästtjejer specifikt bara söker efter hästkillar.


Varför har du fastnat på hästspåret, och inte bara letar efter någon med stort naturintresse?
Finns väldigt få jaktintresserade, eller bönder, du får gärna ge mig tips och vidga mina horrisonter.
Jag gillar och trivs också med hästar, tänker att någurlunda gemensama erfarenheter ger någorlunda gemensamma referenser.
 
Jag träffade mina barns far första veckan på vår gemensamma utbildning. Han var aktivt ointresserad av hästar.

Det låter faktiskt idealiskt. Själv är jag inte aktiv inom häst längre, men om jag någonsin skulle återvända till det så skulle jag alla gånger föredra en partner som hade andra, egna intressen. Min erfarenhet är att det - oavsett typen av relation - lätt blir krock om man inte har exakt samma syn på hästhållningen, så det är absolut smidigast att få ha hästeriet för sig själv. :cool:
 
Jag lade in en presentation för att visa lite personlighet i hoppet om att starta en diskussion om mina personlighetsproblem då jag navelskådat mig själv utan feedback från norm-samhället allt för länge.

Jag blir ledsen av att höra att du får dåliga vibes.
Och nej, min intention är inte att ragga, jag har inte tid till det (jag har sinnesjukt mörk och självironisk humor som få förstår, kanske är en bidragande orsak till att folk tror att jag raggar här? Eller varför missförstår du mig så?).

Jag vill ha feedback, och jag tackar dig tusenfallt för det mycket givande inlägget.
Alla män på buke blir granskade ner till fotknölarna. Hittar man nånting att sätta dig på så kommer man att göra det.
 
Kommentaren "desto fler svar desto bättre" lades till då jag vet att nästan ingen människa är den andra lik, men grupper av människor brukar uppvisa tydliga mönster i värderingar och beteenden.

Jag är en 22årig kille uppväxt på landet med syskon som haft ett par-halvdussin ridhästar (jag är yngst i en syskonskara om 3).

Jag har alltid tagit mer hand om att tömma gödselstaden, och köra maskiner och maka in de häster som rymmer p.g.a. mitt syskons oaktsamhet.

Jag skulle beskriva mig som en något konstig, men väldigt anpassningsbar(utan att göra avkall på det som gör mig till mig) kille som kan vara väldigt charmig om man bara ger mig en chans och inte sviker mig och leker med mina känslor som om jag vore någon slags skurtrasa.

Jag lever för tillfället i exil i en medelstor stad p.g.a. högskolestudier.
Jag bor i en villa i stan, men känner mig ändå relativt instängd.

Jag har aldrig dejtat en hästtjej, men jag har kommit till slutsatsen att jag troligen aldrig kommer att trivas med en tjej som inte har ett väldigt starkt naturintresse och mitt beteende tycks vara rätt likt djurs, och förklaras enklast om man förstår sig på djur.

Och så har jag mycket stor respekt för tjejer som kan kontrollera stora saker, såsom hästar och malmtruckar, traktorer eller allt större/högre än en personbil (tycker dock det är mest fjantigt med styltor, men klarar man att stå på 1.5 meter höga styltor är det ändå respektbringande).
Hästtjejer tillhör de mest jordnära tjejerna jag mött.

Med detta sagt så hoppas jag att moderatorerna på forumet inte anser att mitt inlägg är offtopic, främst för att jag ser många hästtjejer med pojkvänner som inte ens klarar av att sätta ett spätt i jorden, och än mindre slå ner en stolpe.

Jag säger inte att kärlek förtjänas genom ens förmåga att hantera spätt, jag försöker bara förstå varför jag inte lyckas attrahera några hästtjejer.
Jag har främst sökt på tinder, då jag inget har att göra på ett stall, och för att allt för få tjejer har ridstövlar på klubben eller i skolan för den delen.

Den enda gång jag i stan mött en hästtjej med skor tagna direkt ur gödselstacken var i en butik klockan 8a på kvällen, ingen av oss orkade ens säga hej.

Sammanfattningsvis: Vad söker/sökte ni hästintresserade när ni är/var i 20-30 års åldern?
Men om nu allt detta stämmer så har du varit i stallmiljö en del. Det första man lär sig är liksom inte att köra traktor... Men uppenbarligen med noll intresse av själva hästarna utan vill mer spana på andra? Men om det är ett litet stall och bara dina syskon som håller till kanske det inte blir så många span i slutändan?

Jag kan ju säga att jag iaf inte behöver någon pojkvän som ska assistera och vara någon form av ”dräng”. Finns betydligt viktigare egenskaper jag söker efter, skillnad om man söker personal ;)
 
Finns väldigt få jaktintresserade, eller bönder, du får gärna ge mig tips och vidga mina horrisonter.
Jag gillar och trivs också med hästar, tänker att någurlunda gemensama erfarenheter ger någorlunda gemensamma referenser.
Dejtingsiter och tinder.
Swipa höger på alla kvinnor som har djur. Där tror jag ni kommer hitta nåt gemensamt.
Kvinnor med djur kryllar på tinder... hälften har djur typ. Att bara fokusera på hästtjejer begränsar nåt oerhört på en redan tuff marknad för män. Om du inte ser ut som en supermodell ?
 
Vidare undrar jag vad det är för hästtjejer som har tid att sitta på tinder, och än mindre som många skriver i presentationen, "gillar hästar och att resa".

Vafan skall du med hästar till om du flyger över halva jorden?
Jag personligen uppskattar kortare weekends, men skulle få ångest av att sitta i solen och inte göra någon nytta alls när jag kunde vara hemma och bygga hus.

Det du söker är alltså en stugsittare utan något större intresse och ambitioner här i livet än djur och livet på landet?

Ge dig ut i livet och få erfarenhet, träffa folk, testa nya saker så kommer du upptäcka att det finns massor som berikar livet, även om man är en djurmänniska som bor på landet.
 
Det har jag inte, men förhoppningsviss blir jag äldre än 22år, och då är det bra att ha arbetat med sin personlighet och lärt sig något mer än vad öl heter på spanska.
Ok. Mitt tips;
Det går inte att ge någon en manual för hur en man ska vara för att kvinnor ska gilla honom. @Hero har försökt i flera år få en sådan av kvinnorna här på buke och det funkar inte.
Alla hästtjejer gillar inte samma saker eftersom de är olika personer.
Du frågar tex hur hästtjejer kan gilla män som inte ens kan hantera ett spett. Svaret är väl att de personerna inte tycker spett-hantering är en viktig egenskap hos män de dejtar. Jag letar inte efter arbetskraft utan någon har har personkemi med.
 
Det låter faktiskt idealiskt. Själv är jag inte aktiv inom häst längre, men om jag någonsin skulle återvända till det så skulle jag alla gånger föredra en partner som hade andra, egna intressen. Min erfarenhet är att det - oavsett typen av relation - lätt blir krock om man inte har exakt samma syn på hästhållningen, så det är absolut smidigast att få ha hästeriet för sig själv. :cool:
Jag skulle aldrig lägga mig i hästeriet, men jag kan ju tycka att det kan vara hjälpsamt att inte vara själv i att ta hand om allt händigt på en gård.
Jag kan bara dömma av alla gånger jag fått hjälpa mitt syskon.
Men jag misstänker att du inte kommer från landet, utan är upväxt i en tätbefolkad by utan egna hästar.

Jag menar inget ont, jag kommer med hypoteser för att försöka finna mönster.

Alla män på buke blir granskade ner till fotknölarna. Hittar man nånting att sätta dig på så kommer man att göra det.
Ytterligare en anledning till att jag yttrligen sade att jag inte sökte en dejt här på forumet och lade ut väldigt mycket personlig info, för att försöka förklara vad jag gjorde här, men tydligen misslyckades jag då jag bara fått vettiga råd från en person.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp