Vad irriterar dig/din partner ?

Lycanthrope

Trådstartare
Vad gör din partner som gör dig tokig?
Och vad gör du som din partner irriterar sig på?

Till exempel ovanor eller ticks.



Min sambo kan bli smått galen på att jag ibland latar mig och lämnar pappret under smörlocket kvar på paketet i ena änden.
Han är inte särskilt förtjust i att jag snarkar :angel:


Jag tycker det låter lite för mycket när han dricker mjölk (men det kan han ju inte hjälpa) :o
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo härmas, vilket är jättekul när han berättar nåt kul som hänt där han verkligen låter som personerna, men jag hatar när han härmar mig!

Jag lämnar tepåsar i vasken, det gillar inte han:angel:
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Kör som en biltjuv medan han pillar på mobilen. Jag får psykbryt på det ibland :mad: Och han tycker att han kör lugnt :rofl:

Jag skulle gissa att han skulle säga att jag är envis som en åsna och gnäller på när han kör.

:D

(Jodå, jag kör också, speciellt när jag ledsnat. Men det är så skönt att slippa köra när jag gör det hela dagarna...)
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo blir galen på allt hö/halm jag drar med mig in i hallen. Det förstör dammsugaren påstår han.
Jag blir galen på att han lägger mina mössor i tvätten när jag lagt av mig dom någonstans som inte är hatthyllan.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

För det mesta är han en bra sambo men jag får tuppjuck på honom när han inte sätter in disken i maskinen, eller glömmer ta ur kläderna från torktumlaren trots att det är det enda jag ber om under hela dagen. Det blir lixom att jag får komma ihåg allt och antingen göra allt eller lägga mer energi på att tjata på honom :mad:

Och han blir lika galen på mej när jag luktar häst :D
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag irriterar mig på att sambon svettas som en gris rent ut sagt på nätterna. Ca 10 min efter att han somnat börjar det och han blir bokstavligen sjöblöt, som om han kommit rakt ur duschen och sen gått och lagt sig utan att torka sig. Jag får sova på soffan då och då för hela madrassen är så genomblöt att jag har 30 cm torrt att ligga på längs ena kanten... Försöker avhjälpa det hela genom att dra av honom täcket lite så han inte ska vara så varm men han drar bara på sig täcket igen och fortsätter svettas.

Jag tror han stör sig på att jag jag har en tendens att sparkas och knuffas när jag sover om jag tycker han ligger för nära. Han försöker kramas men jag boxar till honom istället, stackarn. Vid något tillfälle fick jag höra att jag nästan slagits för mitt liv, sparkat och slagits och försökt få bort honom som om han vore en okänd våldtäcktsman som nyss hoppat på mig :p
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Tänkte skriva exakt, precis, likadant. Men nu är det redan gjort.. Så
+1 på det :D
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo svettas också mycket!

Särskilt om det är småkallt i rummet, utanför täcket :crazy: Då blir han sjöblöt.
Jag svettas aldrig när jag sover, vet inte om det bara är män som pysslar med det där?
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo stör sig nog mycket mer på mig än jag gör på honom.
Han är mycket för rutiner och ordning och reda vilket jag inte är. Jag märker nog inte ens att jag fuckar upp hans ordning kökslådor eller liknande..
Jag vet att avskyr att det finns prylar som hundar, matskålar,böcker och sådant på golvet och han går och stänger dörrar, skåp och lådor efter mig.

Jag stör mig mest på att han är tidsoptimist, hans förbannande klocka som tickar i sovrummet(han behöver den pga tinnitus så jag sover ned öronproppar).
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

+ Ralli

Jag tror nog det är något som mest män pysslar med. Varför vet jag inte. Visst kan jag också svettas om det är varmt men jag blir på sin höjd lite småklibbig och så fort jag fått av täcket lite så blir det bättre. Dessutom vaknar jag om jag blir för varm, det gör inte sambon. Han verkligen dryper av svett oavsett temperatur. Han svettas precis överallt, även på benen och på armarna...
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag är forever alone just nu, men med mitt ex reagerade jag på att det var helt omöjligt att plocka undan osthyveln från bordet/bänken efter användning. Märkligt nog svävade den aldrig iväg till diskhon och diskade sig själv. Jag genomförde ett experiment med att låta den ligga framme för att se hur lång tid det skulle ta innan han skulle plocka undan den. Efter två veckor diskade jag den själv.

Det var ingen stor grej eftersom han var pedant i övrigt, och jag irriterade mig inte på det, men det var INTRESSANT.

Exet ifråga hatade att jag inte sätter läpparna mot samma ställe två gånger på ett dryckesglas, vilket leder till att jag ofta använder minst fyra glas per dag. Dessutom lämnar jag glasen där de står och hämtar nya tills jag har en fin liten samling på bordet/golvet. Det var inte heller populärt att jag aldrig dricker upp det sista i en Colaflaska, utan häller bort de sista 2-4 centimeterna i botten på varje flaska.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Min sambo stör sig nog mycket mer på mig än jag gör på honom.
Han är mycket för rutiner och ordning och reda vilket jag inte är. Jag märker nog inte ens att jag fuckar upp hans ordning kökslådor eller liknande..
Jag vet att avskyr att det finns prylar som hundar, matskålar,böcker och sådant på golvet och han går och stänger dörrar, skåp och lådor efter mig.

Här är det tvärtom. Han bryr sig inte ett dugg om han får leta i en kvart efter en stekspade eftersom när han haft framfart i köket så ligger allting överallt. :grin: Jag kan gå i taket över sådant.
Och att stänga garderobsdörrarna efter sig verkar han inte veta hur man gör och inte släcka lampor heller.
Han lägger dessutom snus lite vart som helst, där det passar sig bäst och är närmast. Ganska äckligt tycker jag, same shit tycker han.

Det jag vet att han stör sig på är att jag lämnar tommar förpackningar i tex slasken och inte slänger direkt. Sker ofta när jag lagar mat och 'ska göra sen..' :D
Han tycker dessutom jag är löjlig som har kuddarna i sängen i en speciell ordning och kan inte sova om dom ligger fel. Jag har dessutom två sovställningar, kan inte sova om jag ligger på något annat sätt. Han tycker jag då är tråkig när jag inte vill somna kramandes. :o
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Slatten lämnar jag också, konsekvent.

Jag lämnar mina hårnålar, smycken och sjalar överallt.

Sambon är en hamster, och sparar alla dagstidningar tills han har läst dem, oavsett ålder på tidningen ( ett r gamla DN någon?)Detta har lett till att jag vägrar ha en prenumeration öht.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag får spel på min man när han varje kväll framför TV ska bita på naglarna. Gnag...gnag..gnag..spott spott...gnag..gnag..spott..Jag blir fullkomligt galen!

Vad han irriterar sig på mig??? Inte kan jag göra något irriterande;) Jo, minst två saker som jag egentligen irriterar mig själv också. Jag minns aldrig var jag lagt mina glasögon så jag springer runt och frågar alla vad de är och jag ställer muggar med en skvätt kaffe i lite var stans.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

även solen har sin fläckar...

min man irriterar sig nog på att jag inte vill/kan somna med honom liggande tätt intill... (samma diskussion varje kväll i snart 14 år.... :p) och att jag verkligen inte KAN städa och hålla ordning runt mig. (men det visste han redan när vi flyttade ihop, mitt krav för att vi skulle bli sambo var att vi aldrig skulle bråka om det - och det har faktiskt funkat! :love: )

vi hr ju också några små personliga egenheter båda två, där vi har enats om att inte enas - jag ställer in glasen uppochner i skåpet, han ställer dem åt rätt håll, osv.

sen vet jag ju att det finns en massa småsaker som jag kan störa mig på ibland, men jag kommer inte på något just nu vilket kanske visar just att det är småsaker...
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Jag tar också nya glas hela tiden, medan sambon, med en ursköljning mellan, kan använda sitt till vatten, mjölk och coca-cola.

Jag måste ha ett separat glas till mjölk och vatten, men kan ibland ha i mjölk efter jag druckit vatten.

Sambon tycker det är mitt fel att det blir så mycket disk :angel:
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Han är aldrig tyst :D
När han spelar så låter han konstant på ett "mmm-ljud" eller ett "nnnnggg-ljud"

Han stör sig på att jag i princip alltid ligger i soffan och somnar så tidigt på kvällarna :D
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Det var inte heller populärt att jag aldrig dricker upp det sista i en Colaflaska, utan häller bort de sista 2-4 centimeterna i botten på varje flaska.

Klart som tusan man gör! :eek:
Jag är en sådan slösare som tillochmed kan hälla dubbelt så mkt om det stått i några dagar.
 
Sv: Vad irriterar dig/din partner ?

Då är det ju avslaget och blaskigt, och helt självklart att det ska hällas ut :)
Sambon gnäller alltid över varför jag inte drack upp det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 502
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp