Vad jag inte visste var fel?

Luff

Trådstartare
Vad gör jag mer för tokiga/gräsliga/äckliga/knepiga fel i vardagen?
Såg en kommentar på ett konto med roliga bilder från husannonser. Ett badrum där någon som vanligt fotat sig själv i badrumsspegeln. Inget konstigt med det.
Men en av kommentarerna löd ungefär; "-Hu, och nagelborsten på handfatet också."

Jag blir mycket fundersam. Så mycket så det blir en tråd på Buke. :p
Varför skulle den inte ligga där, är inte det ett normalt ställe att ha en nagelborste på?

Då tänkte jag att det finns säkert tusen små saker som jag ser som normalt men som någon tycker är galet.

Så kom igen. Vad ser ni andra gör i sitt hushåll som ni tycker är helfel?

Men som ni förstått är jättevanligt (och kanske egentligen är er egen hangup)?

Borstar en kompis tänderna i köket?
Låter grannen hunden dricka ur toastolen?
 
Vad gör jag mer för tokiga/gräsliga/äckliga/knepiga fel i vardagen?
Såg en kommentar på ett konto med roliga bilder från husannonser. Ett badrum där någon som vanligt fotat sig själv i badrumsspegeln. Inget konstigt med det.
Men en av kommentarerna löd ungefär; "-Hu, och nagelborsten på handfatet också."

Jag blir mycket fundersam. Så mycket så det blir en tråd på Buke. :p
Varför skulle den inte ligga där, är inte det ett normalt ställe att ha en nagelborste på?

Då tänkte jag att det finns säkert tusen små saker som jag ser som normalt men som någon tycker är galet.

Så kom igen. Vad ser ni andra gör i sitt hushåll som ni tycker är helfel?

Men som ni förstått är jättevanligt (och kanske egentligen är er egen hangup)?

Borstar en kompis tänderna i köket?
Låter grannen hunden dricka ur toastolen?

Var skulle man annars ha nagelborsten? :D
 
Jag kan tänka mig att många skulle kunna störa sig på att jag inte begränsar mitt "tandtrådande" och tandborstning till badrummet, utan kan mycket väl vandra runt i hela huset under tiden...... :nailbiting: :D

Uuuh just det fick jag ta upp med min man när vi inte bott ihop så himla länge. Tyckte det var superäckligt när han tandtrådade i soffan tex :yuck:

Men när man borstar tänderna passar man ju på att göra andra saker samtidigt. Bädda sängen eller plocka med nåt. Inget konstigt alls tycker jag.
 
Vad gör jag mer för tokiga/gräsliga/äckliga/knepiga fel i vardagen?
Såg en kommentar på ett konto med roliga bilder från husannonser. Ett badrum där någon som vanligt fotat sig själv i badrumsspegeln. Inget konstigt med det.
Men en av kommentarerna löd ungefär; "-Hu, och nagelborsten på handfatet också."

Jag blir mycket fundersam. Så mycket så det blir en tråd på Buke. :p
Varför skulle den inte ligga där, är inte det ett normalt ställe att ha en nagelborste på?

Då tänkte jag att det finns säkert tusen små saker som jag ser som normalt men som någon tycker är galet.

Så kom igen. Vad ser ni andra gör i sitt hushåll som ni tycker är helfel?

Men som ni förstått är jättevanligt (och kanske egentligen är er egen hangup)?

Borstar en kompis tänderna i köket?
Låter grannen hunden dricka ur toastolen?
Det med nagelborsten måste väl ha handlat om att man brukar lägga undan sånt innan man tar mäklarbilderna? Ungefär som att lämna smutsig disk framme - inget fel till vardags men man har det inte framme på en husvisning.
 
Har svårt för det här med en toarulle i stället för hushållspapper på köksbänken. Papper som papper liksom men hos mig är det inpräntat att de olika rullarna hör hemma på olika platser i hemmet.
Det är ju olika papper. Hushållspapper = gjort för att hålla även när det blir vått/fuktigt. Toapapper = smulas sönder när det blir vått. Solklara olika användningsområden.
 
Kan lägga till en nationalitet på listan. Min man (tysk) är också väldigt dålig på det där att skölja efter handdisk...
 
Jag tycker det är självklart att ha tandborsten i ett skåp eller låda eftersom jag tänker att den får mindre bakterier på sig då, men många har den ju framme på handfatet :nailbiting:
Jag tror tandborsten får mest bakterier på sig från munnen? Flyger det verkligen runt så mycket bakterier i luften menar du?
Min står i sitt glas på en hylla..
 
Mitt ex slätade inte ut veck och rynkor när han hängde upp kläder till tork. T-shirten bara släpptes ner över trådarna och lämnades så som den råkade landa. Slutade ju med att han fick stryka knöggliga kläder i onödan :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp