Vad jobbar alla med?

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag har hängt här på Buke bra länge nu, men jag kan inte minnas om jag nånsin sett en tråd om vad alla jobbar med, och jag är lite nyfiken! Man har ju sett mycket om hästarna (såklart!) men vad jobbar ni med? :)

Jag kan börja ;)
Jag jobbar som huvudskyddsombud för IF Metall på en stor stålindustri i mellansverige, heltid fackligt alltså :) Mitt drömjobb! Heltid med arbetsmiljö :D
Sen har jag även ett annat fackligt uppdrag som regionalt skyddsombud, som gör att jag även är ute på mindre arbetsplatser med kollektivavtal som inte har egna skyddsombud :)
Innan det jobbade jag skift i produktionen och skötte 3 olika anläggningar som rostskyddsmålar bergborrprodukter.

Så, vad jobbar ni med? :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag pluggar på Juristprogrammet på Lunds universitet och dessutom är jag kriminalvårdare på en anstalt (med två häktesavdelningar) i Malmö.

Pluggandet är inte så svårt att lista ut vad det går ut på. Kriminalvårdsjobbet började som sommarjobb förra året och sen blev jag kvar :D På heltid till slutet av januari i år, sen på timmar fram till sommarlovet, heltid igen till 1 september och nu återigen på timmar. Jobbar 50-100 timmar per månad.
En vanlig dag i fängelset är svår att beskriva men kan innehålla visitation av intagna och lokaler, bevakning av promenad, intagna och lokaler, inpassering av personal och besökare. Dagarna innehåller alltid en väldig massa dörrar och grindar som ska låsas.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar på slakteri. Där är jag lite överallt, från stallet och ta emot och registrera djuren, avlivning,slakt och sen orderhantering. Även en del kontorsjobb, fakturering, provtagningar och ta fram material till forskare.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar på Coop. Började som ett extrajobb under tiden jag studerade och för tillfället är jag kvar fram tills nya studier.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Undersköterska inom Hemtjänsten i Tyskland (vilket inte på något sätt liknar Hemtjänstarbete i Sverige). Jobbar heltid vilket här är 38,5 timmar i veckan i snitt.

Jobbar vecka 1 måndag - söndag förmiddag och kväll, vecka 2 måndag - fredag förmiddag. Jobbar alltså 12 dagar i sträck har sedan 2 lediga. Låter värre än det är för varje pass är ungefär 3-3,5 timmar långa.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag har precis börjat jobba inom gränsskyddet på tullen, andra veckan nu :D Kommer ha utbildning fram till mars, med bla utryckningskörning, självskydd, lagar och massa annat. Sen går vi ut på praktik med fulla befogenheter!

Än så länge verkar det jättekul, vi var med gränsskyddet några dagar förra veckan och fick se lite action ;) Utbildningen ska bli rolig den också (idag har vi hälsat på kustbevakningen och fått åka ribbåt - SÅ kul :D ) men till viss del längtar man bara efter att få komma ut till allt det där spännande som händer...
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar på en mindre matbutik som även är ombud för systembolaget.
Jag sitter i kassan mest men plockar varor i butiken när det behövs och eftersom vi är ombud för systembolaget så är det mycket jobb med detta (får varor till ca 3-500 kunder i veckan)

det är inte mitt drömjobb :D
 
Sv: Vad jobbar alla med?

I grund och botten så är jag travkusk och jobbade som hästskötare i travstall tidigare och just nu arbetstränar jag i en matbutik och lägger upp varor.
I framtiden så blir det eventuellt lite plugg men det beror på hur mycket jag orkar.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

*kl*
Jag jobbar som audionom, vilket typ ingen vet vad det är.
Men jag jobbar iaf med hörsel och hörapparater.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som Art Director / Formgivare / Creative Director / Kreatör typ. Kör eget och har anställning.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar på en Ica maxi butik sedan 4.5 år, och stormtrivs! Jobbar med frukt och grönt men är även chef i lunchrummet ;)

Alltid arbetat i butik och kommer nog alltid göra det, drömmen är väl en egen butik men då en mindre än den jag jobbar i nu, och gärna med barnprodukter som jag arbetat med tidigare.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar på gruppboende för psykiskt funktionshindrade. 15 klienter/boende på stället, jag är skötare och jobbar natt. De boende/klienter vi har är allt ifrån biopolära, schitzofrena, diagnoser med ADHD, Asbergers, psykoser, missbruk mm
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag pluggar till logoped vid Lunds Universitet. Jobbar utöver det som barnvakt ett par timmar i veckan.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som administrativ assistent på ett yogacenter. Jag har väldigt varierande arbetsuppgifter, t.ex. lokalvård, sköta vår FB-sida, hålla vår lokala hemsida uppdaterad och sköta bokningssystemet, sköta mejlutskicken, skapa flyers för vår marknadsföring m.m. Sen har jag hand våra internationella hemsidor och vår onlineshop också. Det är ett kul jobb och jag trivs.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som tekniker, i huvudsak gör jag styrskåp. Men är också ute mycket på olika industrier eller fabriker med mycket process som entreprenör.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp