Vad jobbar alla med?

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag har hängt här på Buke bra länge nu, men jag kan inte minnas om jag nånsin sett en tråd om vad alla jobbar med, och jag är lite nyfiken! Man har ju sett mycket om hästarna (såklart!) men vad jobbar ni med? :)

Jag kan börja ;)
Jag jobbar som huvudskyddsombud för IF Metall på en stor stålindustri i mellansverige, heltid fackligt alltså :) Mitt drömjobb! Heltid med arbetsmiljö :D
Sen har jag även ett annat fackligt uppdrag som regionalt skyddsombud, som gör att jag även är ute på mindre arbetsplatser med kollektivavtal som inte har egna skyddsombud :)
Innan det jobbade jag skift i produktionen och skötte 3 olika anläggningar som rostskyddsmålar bergborrprodukter.

Så, vad jobbar ni med? :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag pluggar på Juristprogrammet på Lunds universitet och dessutom är jag kriminalvårdare på en anstalt (med två häktesavdelningar) i Malmö.

Pluggandet är inte så svårt att lista ut vad det går ut på. Kriminalvårdsjobbet började som sommarjobb förra året och sen blev jag kvar :D På heltid till slutet av januari i år, sen på timmar fram till sommarlovet, heltid igen till 1 september och nu återigen på timmar. Jobbar 50-100 timmar per månad.
En vanlig dag i fängelset är svår att beskriva men kan innehålla visitation av intagna och lokaler, bevakning av promenad, intagna och lokaler, inpassering av personal och besökare. Dagarna innehåller alltid en väldig massa dörrar och grindar som ska låsas.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar på slakteri. Där är jag lite överallt, från stallet och ta emot och registrera djuren, avlivning,slakt och sen orderhantering. Även en del kontorsjobb, fakturering, provtagningar och ta fram material till forskare.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar på Coop. Började som ett extrajobb under tiden jag studerade och för tillfället är jag kvar fram tills nya studier.
 
Sv: Vad jobbar alla med?