Vad jobbar man med om man kan/får jobba hemifrån?

Ainon

Trådstartare
Ni som kan jobba större delen, eller helt, hemifrån (även efter covid) vad jobbar ni med?


Sneglar lite avundsjukt på karln som jobbar som kalkylator inom bygg och skulle kunna sitta hemifrån till 90% om han ville (men åker in till kontoret när jag är föräldraledig med barnen, blir lite väl högljutt i huset 🙃)
 
Jag jobbar med administration. Måste dock åka in till kontoret en dag/vecka för att fixa med posten och då sitter jag på mitt kontor där hela dagen, ifall nån vill komma förbi och ställa nån fråga personligen (minskade drastiskt redan innan covid pga flytt av kontor till annan del av byggnaden). Nästan allt som kommer in till mig numera är digitalt och då spelar det ju ingen roll var jag sitter. Är dock lite avundsjuk på systerdottern som jobbar 100 % digitalt och har flytt till Spanien fram till april...
 
Jag får bara arbeta hemifrån 1 dag/vecka (arbetar inom utbildning), men har flera programmerarvänner som får arbeta 4-5 dagar i veckan hemifrån 😊 Personligen hade jag velat arbeta hemifrån 2 dagar i veckan om jag fick välja.
 
Jag jobbar som IT-akademiker och har lite olika uppdrag. Digitalt arbete bortsett från att jag behöver ha fysiska möten någon gång i bland. Gäller främst vid brainstorming etc.

Jag jobbar cirka 50 % hemifrån - typen av möten avgör vilka dagar jag behöver vara inne på kontoret.

Annars skulle jag säga att nästan alla typer av av arbeten som tjänsteman och inte har kundkontakter, innebär att du borde kunna jobba hemifrån. Däremot kan det skilja sig från inställningen hos arbetsgivaren hur de ställer sig till hemarbete.

I framtiden tror jag att arbetsgivaren förlorar på att inte tillåta hemarbete - underlättar resten av livet galet mycket.

/Lizzie
 
Ni som kan jobba större delen, eller helt, hemifrån (även efter covid) vad jobbar ni med?