Vad jobbar ni med?

Regret

Trådstartare
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?
 
38 År
Ensamstående på heltid med 1 dotter(10 år)
Bor i lägenhet.
Arbetar som truckförare på ett lager,7-16 mån-fre.
Har 1 shettis och 1 knapstruper (a-ponny) helinackorderade.
Vi åker ut när vi kan helt enkelt.
Blir mellan 2-7 dagar i veckan.
Oftast ihop men ibland bara jag eller med en hög med vänner till dottern.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?

- Studerar ekonomi på heltid, jobbar ideellt för min ridklubb i samband med tävlingar.
- Bor hemma i mitt barndoms kråkslott.
- Inga problem att hinna med min häst, som jag är hos 7 d/v, 365 d/år hos. De 3-4 d/v jag väl är i skolan är max 3 h åt gången.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?
Kör truck på kvällen, 32h (plus 2,4h som jobbas in till guladagar banken) är heltid för oss som jobbar kväll = ledig fredag.
36 år.
Bor i hus på pappas gård.
Ingen man eller barn.
2 hästar och funkar fint nu när jag inte jobbar dag med massa övertid.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?

Jobbar i matbutik tillsammans med min sambo. Har ca 25 min till jobbet från gården
33 år (född 1984)
Bor på en liten gård. Har hästen uppstallad 5 min från gården då vi "nyss" flyttat in och vill få ordning på huset och stallet före hästen/hästarna flyttar hit.
Tar hand om hästen efter jobbet (eller före) varje dag. Hinns med utan problem
Hade 3 hästar tidigare och funkade lika bra det.
Har inga barn och kommer inte skaffa några. Sambon klarar sig själv ;)
 
Senast ändrad:
Jag kanske inte ska svara men gör det ändå. Jag är 31 år, bor i villa med sambo och en son på drygt 1,5 år. Jobbar heltid 7-16 med cirka 30 min pendling åt varje håll. Ser verkligen inte hur jag skulle hinna med en häst i mitt liv...
 
Jag fyller 29 om en vecka och jobbar heltid som logoped (8-17 med flex plus 30 min pendling). Bor själv i lägenhet, centralt i storstad. Inga djur, barn eller sambos.
 
Pluggar ämneslärare programmet men har studieuppehållet denna termin. Jobbar även som vikarie inom skolan och de varierar såklart men snittar minst nu 3 dagar i veckan olika tider. Är hos hästen 356 dagar om året typ. Är 27 år har en sambo men inga barn. Bor i lägenhet.
 
Jag är 29 år, singel (typ :angel:) och hyr ett hus där jag bor med mina katter. Har hästen en kilometer bort på mammas gård. Jobbar heltid inom industri, 3-skift. Har 7 minuter med bil till jobbet och det tar 5 minuter att promenera över ängen till stallet :love:

Är i stallet 7 dagar i veckan året runt och har inga problem att hinna med. Har en tävlingshäst, en unghäst och en shettis.
 
Jag har gård och sambo, två små barn 2 och 3 år. Heltidsjobb 25 min bil bort.
Mitten av 30 nånstans 🙈

Just nu tre hästar(snart 2), varav en rids och tränas
Hund, katter, renoverar från och till mer eller mindre rejält.

Är i stallet varje dag(eget stall), men just ridningen får stå tillbaka från och till. Barnen familjen och måstesaker får gå före under den här tiden i livet.

Skulle inte passa mej att vara inackorderad dock, det är en enorm frihet och mindre tidspress att ha eget stall!
 
33 år, bor själv i lägenhet med min hund.
Jobbar heltid på tåg vilket passar mig utmärkt. Hade aldrig orkat ha häst om jag behövt leva halva året i mörker 😣
Nu kan jag ofta rida på dagtid, ledig mitt o veckan osv, asbra!
 
Jag är 31 år och jobbar som kriminalvårdare på säkerhetshäkte.
Bor i radhus tillsammans med min 7-åriga dotter och vår katt. Vi har två hästar som är inackorderade i ett stall knappt en kvart hemifrån.
Mina arbetstider växlar men jobbar heltid och snittet är 38 timmar per vecka.

Vi är i stallet varje dag och dottern brukar ansvara för foderhinkar och vatten i hagarna. Mockning och höpåsar är främst min uppgift men hon hjälper till med vad hon kan :)
Ponnyerna motioneras (rids eller tömkörs) ca fyra dagar i veckan. Främst på mina lediga dagar samt någon av arbetsdagarna.

Hur vi får ihop det? Ptja, det är ju bara att göra det :D
Jobbar jag så slutar jag 17 eller 18 och då kommer vi till stallet ca 18/19. Utan ridning tar det en timme inklusive resa dit och hem. Med ridning någon timme längre. (Brukar inte vara ridning när jag jobbar till 18.)

Jag ser inte det som något problem eller något stressigt. När vi kommer hem äter vi kvällsmat, duschar och kollar på något på TV. Dottern lägger sig vid 21 och läser lite innan hon somnar. Jag lägger mig någon gång mellan 23 och 00.
 
Jobbar på en skrot, 8-17. Har 30 min restid enkel väg till jobbet. Bor i hus, med hästen uppstallad ca 15 min hemifrån. Sambo men inga barn. 29 år. Tycker det funkar bra, hinner inte alltid rida efter jobbet om jag har annat som måste göras, men är i stallet varje dag förutom nån enstaka dag då och då. Nu rider jag oftast två hästar också, så det tar lite längre tid. Om jag åker direkt från jobbet till stallet och rider båda två brukar jag vara hemma ca 20-20.30.
 
30 år, jobbar heltid som skolkurator (8-16:30 men viss möjlighet till flex så brukar vara på plats tidigare och gå tidigare). 35 min enkel väg till jobbet.
Sambo, inga barn. Bor i lägenhet.
Har en häst, stallet ligger 20 min hemifrån och är lokaliserat mellan hem och jobb (drygt 20 min från jobbet). Rider inte varje dag men är i stallet varje dag.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?
27 år, singel. Hyr ett litet hus som jag delar med min syster och mina två katter. Bor i en mindre stad. Är utbildad arbetsterapeut men jobbar som vårdare/handledare på ett gruppboende för personer med funktionsnedsättning, jobbar 80% vilket passar mej bra. Böt jobb för drygt ett halvår sen då jag inte längre trivdes med det (personlig assistent). Jag jobbar nästan bara kvällar, nån enstaka natt och något dagspass.

Passar bra med häst, har en fjording inackorderad på lösdrift ca 15 min hemifrån med bil. Är i stallet ca 2-5 dagar i veckan beroende på jobb och om det är något annat som behöver göras.. När jag inte är i stallet eller jobbar träffar jag gärna kompisar eller umgås med resten av familjen, kan bli lite knepigt ibland att få ihop det med tider när man jobbar nästan varje kväll dock..
 
Jag är gift och har tre barn i åldern 5, 9, 12 år. Jag är själv 45 år, jobbar heltid på Försäkringskassan. Vi har flex vilket passar bra när man har häst. Jag har tre hästar, varav jag rider och tävlar med en, de två andra är två dräktiga. Jag rider 3-5 dagar i veckan. Vintertid blir det oftast bara 3 ridpass i veckan. Bor på landet, stallet 150 meter ifrån huset, sköter allt själv med dem.
 
25 år.
Jobbar heltid treskift, dryga timmen resa till jobbet.
Bor i villa med sambo och har hästen inackorderad med fullservice 15 minuter bort. Jag motionerar hästen minst 6 dagar i veckan.
Tiden är inget problem, vill man så går det, men jag hade gärna hunnit styrketräna mer och hinna med mer friluftsliv.
Orken däremot tryter ibland, det är guld värt med fullservice när det skiter sig på jobbet och passet blir 13 timmar långt.
 
29 år bor på gård ihop med min man och två barn på 3,5 och 6,5 år. Jobbar heltid som ekonom/administratör 8-17 men har hemmakontor och väldigt flexibelt arbete.
Har tre egna hästar och en helinackordering. Två av mina är ridhästar och den ena rider äldsta dottern på ett par dagar i veckan och den tredje är en shettis som körs av mig eller maken och hänger med som handhäst när de andra rids.
Har inga problem att hinna med alla djur (har en hund, två katter och en kanin utöver hästarna) men jag har en fantastisk familj som underlättar och hjälper till. Ridhästarna tränas 5 dagar/vecka och shettisen 4 dagar/vecka. Rider typ alltid på min lunchtimme.
Tränar styrketräning och löpning 3-4 dagar/vecka också utöver ridningen.
Har hästarna på lösdrift och själva skötseln dagligen är inget betungande eller tidskrävande. Jag sköter allt själv med lite hjälp av maken ibland men oftast gör jag allt själv.
 
29 år, bor på gård med min sambo. Har två hästar.
Pluggar heltid, har 5 timmar pendling till skolan. Är där mellan 3-5 dagar i veckan. Rider så många pass som möjligt på den ena hästen(får hjälp om det krisar, den går 6 dagar i veckan), den andra har jag medryttare på.
Man får välja bort vissa saker, jag går nästan aldrig ut, umgås sällan med vänner, prioriterar inte städning högst osv.
 
Hej!

Ja som rubriken lyder, vad jobbar ni med? Jobbar kanske inte? Hur gamla är ni? Hur bor ni, lägenhet, hus, gård.. ? Hur får ni ihop hästarna i vardagen med jobb, familj osv..?

Processoperatör. Jobbar 3-skift. Några år över 30. Hyr litet hus på villatomt privat. Älskar att jobba skift för jag kan vara i stallet i dagsljus året runt. Har 30 min resväg till stallet hemifrån (15 min från jobbet) vilket är lite drygt men hel klart värt för att hästen trivs bra där han står. Lösdrift med en häst till vara ägare bor precis intill stallet så det känns ändå okej.

Älskar min vardag! Allt fokus på min häst, planerar måltider några dagar i förväg oftast för att inte behöva laga mat varenda dag. Har matlådor med till jobbet också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: mars
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 689
Senast: Anna
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 241
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
977
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp