Vad kallas din katt för... EGENTLIGEN?

Busunge eller gumman är nog de jag använder allra mest. Gullemullan kan nog råka komma ut ibland, vilket är vad min mamma brukade kalla mig när jag var liten :o:angel::D

(En rolig historia är när min mamma en gång när jag var liten råkade snubbla lite över orden när hon skulle säga det och det råkade bli gulleknullan :rofl::rofl::rofl: min syster har aldrig låtit henne glömma det :D)
 
Moses heter även:

Myses (när han är sådär kattmysig)
Glenn Moses Hysén - fråga inte varför... Ingen aning hur det gick till. Ingen i familjen har något fotbollsintresse alls.

Tidigare katt hette Extreme Master of Disaster men gick under hemmanamnet Kingston.
Kingston! :love: Vilka namn den katten hade!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Kingston! :love: Vilka namn den katten hade!
32956
 
Katta kan Alice kallas också, när man är lite smått irriterad på något hon gjort :D

Busunge för övrigt kan hunden här kallas så det är mera ett smeknamn för alla djur som busar lite grann i stunden :p
 
Min katt heter Finken, helt ologiskt men det var det som dök upp i mitt huvud när jag såg honom...

Kallas för Fånen eller Kattefån, ett par väldigt passande namn!:D Mattes Lille Katt och Mattes Tisse får han oxå heta ibland:love:
 
Sigge heter ju egentligen Sixten, men det har han ingen aning om :D Sigge använder jag nästan bara när jag kallar på honom, oftast med ett långt "hallåååååå" efteråt. Annars blir det mest älskling, mammas älskling, TUSSE :love:, skruttprutt, skrutten, siggelito, siggeluring, listan kan göras lång :angel: Han har även en stor fanclub och där har smeknamn såsom Sigismund och Zigge Cigarett florerat, ingenting som fastnat dock. Min mamma kallar honom för sitt lilla barnbarn med jämna mellanrum :laugh:
 
Gubbis heter egentligen Cartier, men han har alltid kallats Gubbis. Han får även heta Bubbinen, Bubbelubb, Puffen, Puffeluffnuff, Disneykatten (personalen på djursjukhuset kallade honom det eftersom han har ett så näpet ansikte med enorma ögon).

Draco får alltsomoftast heta Bacon, Puttis, Puttinen, Puttefis eller helt enkelt Fisen. Hans morbror har döpt honom till Tarzan för att han klättrar på allt.

Båda katterna heter ofta Sketonge eller Sketkatt, när de gör sånt som matte inte gillar. :D
 
Cheenu heter enligt stamtavlan Anton, men enligt min sambo är det bara sådana som suttit inne som har det namnet i det här landet (inte Sverige) så det fick han absolut inte kallas! :D Han går oftast under just Cheenu, men kallas även Cheenster och Mister rätt ofta. Mr Booboo är ett annat smeknamn, som främst används när vi vet att vi tvångskelar honom.
 
Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D
Lucifer kallas Luci, klantskalle och terrorist. Oftast det första.
Mjau kallas mest för Kattisen. Eller Gumman/Tjejen.
 
Min katt Mimmi brukar kallas. Inte jag som har döpt henne
Mimmis
Mimsan
Terrorist( när hon väcker mig om nätterna)
Busan
Tjockis
Mysgrisen
 

Liknande trådar

Katthälsa Tänkte höra lite vad ni tycker. I vårt trapphus bor en katt, som bott där i rätt många år och som vars ägare dött. Katten har varit...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 816
Senast: ihnfsa
·
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: MariaNora
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 968
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp