Vad kallas din katt för... EGENTLIGEN?

Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D


Gullefjun.
Kärlekspuffen.
Nosgos.
Knubbis.
Drottning Svansa.
Tutan.
Fröken Fetknopp, förkortat: Knoppen.
Fröken Magerpotta, förkortat: Potten.
Massmördarn.
Tösalösa.
 
Ena heter Tusse, den andra moxi
Tusenmusen, är det vanligaste, annars funkar tusse bra
Lillfisen
Moxipoxi, konstapel moxi ( ligger på alla trösklar och övervakar de som vågar passera)
moximannen - han är grövre än sin bror
lillkingen, ja vi kallar dem för helt knasiga namn
 
Kom på en sak till som jag brukar kalla Alice när hon busar eller så; Alice-sprallis :love: det faller lätt från tungan!
 
Allt från förbannade jävla kattskrälle till älskade gosigosgos och ett antal variationer som ryms mellan dem.

Det tidigare i en mjuk röst naturligtvis. Den enda gången jag låter mer bestämd är när hon stjäl min systers katts mat, käkar på mina Samsung kablar och gräver sig in i min handväska, käkar upp fodret i jakt på Dreamies. Ja och när hon hoppar upp på diskbänken eftersom jag är livrädd att hon ska trampa på en het spis.
 

Liknande trådar

Katthälsa Tänkte höra lite vad ni tycker. I vårt trapphus bor en katt, som bott där i rätt många år och som vars ägare dött. Katten har varit...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 835
Senast: ihnfsa
·
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
953
Senast: MariaNora
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 009
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp