Vad kallas din katt för... EGENTLIGEN?

Caoimhe

Trådstartare
Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D
 
Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D

Katten heter Smurfen men kallas "murfis". Knäppt.
Övriga katter kallas det de heter omväxlande med "skrutten" ibland.
enstaka gånger "kattskrälle" när de är extra i vägen eller välter ner en kruka så det blir jord över halva golvet med omedelbart behov att åtgärda.
 
Sessan får ofta heta det hon heter, men visst finns det en mängd olika smeknamn :D När jag går hemifrån på morgonen säger jag "Hejdå gullis, vi ses ikväll!" :laugh:

Andra smeknamn är Bullis (variant på Gullis), Bulli (ytterligare variant...), Gosis, Mosi (variant på Gosis :rofl:), Pantertanten, Tanten, Monstret, Lilla Spöket, Svarta Damen, Pälsbollen, Fluffis... med flera :D
 
Givetvis ska jag blotta mina egna synder. :D
Min katt heter ju S*(Stamnamn) Älva i stamtavlan, och Älva till vardags. Smeknamnen som hon har utvecklat är många...
Älvis, Älvis Pelvis, Lälskling, Lälskling Plälskling, Dosan (som i Gosan fast med D because logic), Tosefia, Snuttis, mattes lilla snuttedull... :o Listan bara fortsätter...

Ett par katter i barndomen fick lite mindre smickrande namn. En stackars sate (oj så älskad han var!) fick det fruktansvärda smeknamnet Fuckface, inspirerat av Torkel i Knipa... :o:o:o Men sagt med endast kärlek, så klart!
Katten Ellen fick titeln Bajsrumpa. Ett namn som egentligen skulle passat Luna bättre, men Luna fick istället heta Lunarstorm och silverboll (och många av Älvas namn också).

:D:D:o:o
 
Izzy heter bara så när jag introducerar henne. I övrigt kallas hon mest för Pissy eller Gnällöra.

Det förra generellt (fast också väldigt specifikt när hon blir arg/sur/rädd för andra människor) och det senare när hon jamar oavbrutet.
 
Senast ändrad:
Vår heter Pinglan men jag tror inte att hon vet om det alls.

Det blir mest:

Mojsan
Missemojs
Gomman
Missan
Bebbiiii (det heter allt här hemma. Höns, katt, hästar) Mest som ett kallningsnamn eller när man helt plötsligt ser dem.
Gumsan
 
Moses heter även:

Myses (när han är sådär kattmysig)
Glenn Moses Hysén - fråga inte varför... Ingen aning hur det gick till. Ingen i familjen har något fotbollsintresse alls.

Tidigare katt hette Extreme Master of Disaster men gick under hemmanamnet Kingston.
 
Wilmut heter vår katt. Vi fick reda på att det var en hankatt när "hon" skulle steriliseras. Pinsamt värre, jag vet.
Så Wilmut lyssnar även till Wilma.
Men jag kallar honom för Wimmen-Pimmen. Han blir väl lite kränkt över det och vill helst gå under namnet "Hans otadliga kunglighet" eller "härskaren över världen"....
 
Guling, Pällsboll, Gnällspik, Trötter, Livsnjutarn, för att bara nämna vad stackarn blivit kallad för det senaste. Det är synd om han för matskålen inte fylls GENAST när man kommer - och vill det sig ill ablir man både kramad och klappad innan man får matro, sprattlar han för mycket och är alltför ivrig då blir han kallad Fåntratt med. Nåja - här är det väl på det viset att katten anser sig ha betjänt i hushållet, det bära är så.
 
Buu var det väl raskatter som ts frågade efter eftersom dom brukar ha långa o märkvärdig namn men andra med vanliga katter svarar också så då gör jag det. I mitt knä ligger fröken Vessla och tvättar ena örat. En rödbelgie miss med yvig svans. Eftersom hon alltid vill vara nära o vara med får hon höra mycket fler namn än sin självständigare kompis Spezzi. Gullefjun, Missefina, fröken Purr-purr, Gullemaja, Sötnos...
 
Buu var det väl raskatter som ts frågade efter eftersom dom brukar ha långa o märkvärdig namn men andra med vanliga katter svarar också så då gör jag det. I mitt knä ligger fröken Vessla och tvättar ena örat. En rödbelgie miss med yvig svans. Eftersom hon alltid vill vara nära o vara med får hon höra mycket fler namn än sin självständigare kompis Spezzi. Gullefjun, Missefina, fröken Purr-purr, Gullemaja, Sötnos...

Står inget om att det bara gällde raskatter vad jag kan se?
 
Malla: Malla/Ballis
Bonnie: Bonsi/Bonsa
Chloe: Chloe/Chlosan
Seven: Seven/Peven/Pevelito

Alla går kollektivt under namnen knäppgök och tokfralla.

Det är dom jag oftast använder på mina.
 
Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D
Alla tre går under ”hjärtat”(och särbon också :rofl: )
Disa är döpt Harissa, heter oftast Fia, Skata(hon stjäl allt som klirrar), Fisa, Bitch, ibland med ”Lill-” framför.
Sauron är döpt Farai, men kallas oftast Prinsen, Gubben, Klunsen, Dunderklump.
Sixten, döpt Sixten :D heter ofta ÅååhmenSixten!!! Han har en svårslagen förmåga att springa framför/mellan fötterna på mig och det är ett rent mirakel att han inte skadat sig själv eller mig än. Annars Lillprins, Gosgubbe, Lilla Farbrorn.

Och när jag går till jobbet hojtar jag ”hej då älsklingar, ses i morgon” :o :D
 
Dotterns katter som är här ibland heter Zack och Calvin.

Zack:

Zacki
Zackilur
Puckobarn (nämligen de smidigaste och de klumpigaste katterna på samma gång)

Calvin:

Calvin Calvino
Puckobarn
Knäppdjuret
 
Buu var det väl raskatter som ts frågade efter eftersom dom brukar ha långa o märkvärdig namn men andra med vanliga katter svarar också så då gör jag det. I mitt knä ligger fröken Vessla och tvättar ena örat. En rödbelgie miss med yvig svans. Eftersom hon alltid vill vara nära o vara med får hon höra mycket fler namn än sin självständigare kompis Spezzi. Gullefjun, Missefina, fröken Purr-purr, Gullemaja, Sötnos...
Nää, jag vill höra om alla katter! Raskatter var bara ett exempel på att en katt kan ha flera namn.
 

Liknande trådar

Katthälsa Tänkte höra lite vad ni tycker. I vårt trapphus bor en katt, som bott där i rätt många år och som vars ägare dött. Katten har varit...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 820
Senast: ihnfsa
·
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: MariaNora
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 971
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp