Vad kallas din katt för... EGENTLIGEN?

Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan automatiskt två olika namn, ett med stamnamnet och ett namn till vardags.

MEN.
Hur ofta kallar du din katt för dess namn? Om du tänker efter lite grann, är det inte så att din/a katt/er har fått adoptera väldigt många smeknamn bara av farten? Och är det inte så att vissa av dessa namn är sådana som du aaaaldrig skulle våga yttra om någon annan än din katt kunde höra?

Kom igen, dela med er av era söta, roliga, knäppa, pinsamma namn till era katter! :D
Min hankatt heter egentligen Ossian, men kallas bl a Kolossian, Tjocke-Bo, Tjockahontas, Den vita valen eller Degolas. Ja, han är lite rund...
Oftast säger jag dock bara Oskis.
 
När stallkatten Molly blev dräktig fick hon byta namn till Bolly, hon är ganska liten så hon såg ut som en amerikansk fotboll ett tag. Hennes tjatige bror Glenn (obs, kastrerad och ej pappan till kullen, ba så ingen får några idéer :D) kallas ibland för Gnäll.
 
Molle kallas oftast för trollet eller Pip-Larsson :D Trollet mest för att han har en förmåga att dyka upp när en pratar om honom.

Galathea kallas mest för Galnis, ugglan eller lilla skatan.

Ragnar kallas faktiskt oftast för Ragnar men ibland händer det att vi kallar honom för ers höghet/ers nåd/Kung Ragnar/kungen av någon outgrundlig anledning.
 
Lilleman kallas ofta för just Lilleman och kommer även då jag ropar det.
Men han får även heta:
Gulli
Fluffo
Ullis (blev en avart från gullis)
Fluffipluff
Och en hel radda av gullfluffpluffnuffsnuff

Aska visste nog inte att hon hette Aska utan lystrade till Kissemiss.
Eller Snissekatten.
 
Min S*(stamnamn) Sparky får heta tusen saker :D de jag kan komma på nu är:
Sparkisen
Sparky-Barky
Pakisen, Paky
Skrutt, Skruttibangbang
Spöket, Spökisen
Knasfia
Mojen
Gosan, Gosesnosan
Mininäsan
Fina fluffet (hon är inte fluffig. Logik existerar inte)
Tjockis-Pockis (hon är inte heller tjock? Igen med logiken)
Räsermaskinen
 
Rulle vår äldsta honkatt är egentligen döpt till Sheila men kallas Rulle för att hon alltid rullade i gruset när jag bodde hemma, sen flyttade hon med mig. Men oftast kallar min sambo henne för Pullan 😂 👌

Maja vår andra honkatt kallar vi för Massan, batcat och tv-rutan pga hennes fyrkantiga ansikte :angel:

Puck min enda hankatt, han kallas för Smitch, Doktor Mygel, Pucken och lite annat konstigt, vart allt kommer ifrån har jag ingen aning :D
 
Ha ha....tänkte på hur fånig man är egentligen med sina djur. När man kommer gående så rullar de ju runt på parketten eller i gruset, på gräsmattan eller i rabatten.

Vad säger man då? ”Missemojs....oj, du ramlar, ramlar du i gräset...oj oj” Givetvis med bäbisspråk.
 
Min (han)katt heter Mercedes.
Det är inte jag som döpt honom, men numera är jag så van att jag inte tycker att det känns som ett konstigt namn på en katt ;)

- Merschi
- Cedersch
- Räkan (föredragen sovposition för katten ifråga)
- Lilla vännen
 
Min Kesella kallas till vardags oftast för Gosfluff eller Kattskrälle beroende på humör :angel: men även Sellis, Sellis-Bellis och Fluffis brukar komma ut ur min mun. Givetvis alltid på bebisspråk... :o
 
S*(stamnamn) Snöflinga
Heter Sigrid till vardags - oftast Siggan eller Sigge big. Gumseplums, Gumsam, Gums eller Gullegumma

S*(stamnamn) Willy Wonka
Aston till vardags eller Ast, Gubbelubb, Fetis, Gullegubben
 
Här kallas båda katterna för Katt när de hittar på otyg. Typ som när Alice börjar jaga pilen på Tv:n när vi ska välja film och klorna kommer fram. Då heter hon Katt. Eller när Oskar går på låda och det börjar stinka i hela huset. Då heter han också Katt. Det var gubben som började säga så och sedan har jag tagit efter att kalla katterna för Katt. Hunden brukar få heta Hund också av liknande orsaker.
 

Liknande trådar

Katthälsa Tänkte höra lite vad ni tycker. I vårt trapphus bor en katt, som bott där i rätt många år och som vars ägare dött. Katten har varit...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 819
Senast: ihnfsa
·
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: MariaNora
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 969
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp