VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

T

The_Last

Sista dagarna har min cockertik (5 år) betett sig jättekonstigt. Det hela började med att hon visade aggressivitet mot oss i familjen genom att morra när d inte passade henne osv.
Iddag (för ngr timmar sedan) gav hon sig på våran äldre hanhund utan anledning o högg honom! Det har hon ALDRIG gjort tidigare. (Som tur var gick det bra för hanhunden.)
Nu ligger hon mest o morrar och är allmänt orolig... Ingen feber har hon och i övrigt verkar hon rätt pigg, frågade om hon ville leka med bollen (hon älskar bollar) och då blev hon jätteivrig o sprang o letade efter bollen, så d e verkligen konstigt.

D största problemet är att jag inte kan få ngn tid hos ngn veterinär i närheten (har ringt 6 kliniker hittills utan framgång) och har verkigen inte råd att åka in akut med henne, framförallt inte nu när klockan börjar närma sig 18 och priserna går upp... så jag vänder mig till er. Är det NGN som känner igen d här ?!
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Jag är inte den rätta att svara kanske.. men kan hon inte vara skendräktig och vakta något hon har fått för sig är hennes bebis? ( det är kanske lite väl hårda takter hon tar till då (mot er å allt ).

hoppas det löser sig i vilket fall..
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Vad säger de när du ringt och försökt få tid? Tycker det är konstigt att du inte fått komma in. För just dessa symptomen kan vara en tumör eller hjärnblödning när en hund ändrar sig så totalt.
Jag hade åkt in oavsett om det kostar pengar. Du har väl försäkring?
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Har lyckats få en tid på kliniken här i närheten 18.15 ikväll, hoppas bara på att dom hittar nåt...
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

The_Last skrev:
Har lyckats få en tid på kliniken här i närheten 18.15 ikväll, hoppas bara på att dom hittar nåt...

Vad bra. Skriv gärna sen hur det gick. Intressant att få veta vad det kan vara.
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Nu har hunden fått smärtstillande och antibiotika, - mot öroninflammation...
Hoppas på förbättring, hittills verkar hon på bättre humör, även om hon beter sig annorlunda. Bad om att få komma på återbesök om 2 veckor när medicinen e slut, så får vi se hur det är med henne då. Beter hon sig inte bättre blir d en ordentlig genomgång av henne som nästa steg. Veterinären trodde att det hade med öroninflammationen att göra, men vi får väl se... hoppas på d..
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Vad skönt att det "bara" var det. Hoppas det går bra.
 
Sv: VAD KAN D VARA ?! (hundexperter se hit!)

Hoppas det löser sig.
Morrar hon bara vid beröring, eller överhuvudtaget?
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 369
Senast: Fille
·
Övr. Hund Hur skulle ni göra? Vi har tagit över en underbar omplacerings-hund (1-årig dalmatiner-hane). Det har fungerat väldigt bra och han är...
2
Svar
24
· Visningar
2 179
Senast: GaurdianAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp