Vad kan det vara?

vinkelina

Trådstartare
kommer igen med en dum fråga :D

Vid varje ultraljud nu har man sett nått som liknar en 4 veckors fosterblåsa på mitt sto. Dock växer det ej, och hon har aktivitet i äggledaren. Vet säger bara att det är nått som kan finnas på äldre ston.

Men är det ofarligt? försvårar ev dräktighet. Tänker ju så klart att det är nån form av cysta, men brukar de se ut som dräktighet då?

Hon är även sköljd nu, full med vätska sista gången, som tur hade de försvunnit vätska till 90%
 
Sv: Vad kan det vara?

Be vet. förklara lite mer utförligt vad det är han ser på ditt sto. Om det är något som försvårar för henne att bli dräktig, om det försvinner vid brunst osv.

Har hon fått brunstspruta nu?
 
Sv: Vad kan det vara?

samma vätskeblåsa har funnits där under de 10-12 ultraljud de gjort på henne nu i sommar, den växer inte, men är på samma ställe hela tiden.

Har försökt få vet att förklara, men vi har lite språkproblem, då han enbart pratar finska, och jag är dålig på vad olika "sjukdomar" heter på finska.

Hon blev igångsprutad nu på torsdagen
 
Sv: Vad kan det vara?

Det kan säkert vara en cysta om den påverkar eller inte beror nog mest på var den sitter. Men jag har flera ston med flera cystor som alla blivit och blir dräktiga.
 
Sv: Vad kan det vara?

så mycket förstod jag i alla fall att de menar att det inte skall vara något problem pga av den i alla fall. Håller tummarna nu
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 001
Senast: iNHALE
·
Avel Jag köpte i somras ett sto jag känt länge; min drömhäst! har också ridit ett par avkommor efter henne som varit fantastiska. Sista fölet...
Svar
14
· Visningar
2 459
Senast: athena
·
Avel Hej, Ber om ursäkt om den här typen av tråd redan finns men jag är ganska ny här och kunde inte hitta någon som berör just detta ämne...
Svar
15
· Visningar
3 776
Senast: Quandezza
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp