Vad kan det vara?

annie_cool

Trådstartare
Hej Behöver lite tips eller förslag på vad detta kan vara.Det är så här att jag har börjar må illa ganska så regelbunden nu. Det började redan föra månaden och nu har det kanske varan dag idag kände jag av det i morse sen har bara fortsatt nu år jag illa vet ej vad det kan vara. Vad tror ni? Går ej på Hormoner så. Kan det vara blodsockret?
 
Är svårt att gissa sig fram då illamående kan bero på allt från att du är gravid till att du är stressad, äter fel, blivit allergisk osv.
Fundera på om du gjorde några ändringar i din vardag ungefär samtidigt som det började, ny diet, ny medicin osv. Är du orolig och inte kan komma på några rimliga orsaker tycker jag du ska gå till läkaren. Det är inte normalt att vara illamående var och varannan dag i en månad...
 
Gravid kan jag inte vara har ej haft samlag med nån. är inte stressad har inget att göra så. Går knappt ut så men ska försöka gå en liten promenad när jag kan och har lust .Letar efter praktikplast helst inom Gävle borgs län. och i min by. Det finns inte så mycket att göra Har provat en del men trivs inte och Dagcenter är det sista jag vill.
 
Men var det inte en tråd för en tid sedan när du skrev nåt om kost? Jag fick en känsla av att du inte äter särskilt bra och att det är lite svårt för dig att hitta bra saker du tycker är okej att äta. Har jag rätt?
 
Att "inte göra något" och inte gå ut på dagarna skapar också stress då hjärnan inte får tillräckligt med stimulans. Lägg till att du dricker mycket läsk (med socker alt. Sötningsmedel) vilket ökar hjärnans behov av stimulans. När blodsockret går ner efter intag av läsk så slår suget in efter mer.
Egentligen inget konstigt alls. Men det är lättare sagt än gjort att "sluta dricka läsk och rör på dig istället!"
Är det du själv som handlar och har hand om dina pengar? Om du har hjälp med det Kanske det är lättare att hindra köpet av läsk? (Ok. Jag vet, tanken är jättejobbig, men...)
Har du boendestöd? Kontaktperson? Om inte, skulle inte det kunna vara en bra början? För stöd och hjälp att komma ut lite?
Det är inte lätt att få till en förändring, men med rätt stöd och hjälp finns ju i alla fall förutsättningar. Eftersom du ändå skriver här så känns det inte som att det är viljan det är fel på, utan förmågan att kunna bryta med socker och isolering...prata med någon i din omgivning så kanske du kan få lite extra stöd?
 
Vi handlar en gång i veckan jag och boendestöd lagar mat med.. Min Kontaktperson är inte tillgänglig just nu då hon är å jakt. Men ska lista ut vad jag ska göra.
 
Skriver ni matsedel? Det är bra så du får koll på vad du äter. Även inköpslista som du inte frångår en millimeter. Står det inte läsk köper du inte läsk helt enkelt. Handla när du är mätt och skriv listan när du är mätt :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 448
Senast: Tora
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
926
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 447
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp