Vad kan detta bero på?/vara för något?

Diabetikern

Trådstartare
Min ena boston är nästintill hårlös bakom sina öron.

Huden är mjuk, inget som kliar eller på annat sätt irriterar henne. För övrigt fin på resten av kroppen med päls, magen är bra mm men just bakom öronen?

Den äldre boston är lite tunnare i pälsen bakom öronen men inte i närheten som detta.

126451378_371442623931387_7853921319382075971_n.jpg


Dagsfärsk bild.

Vad kan man göra åt det?

Hunden mår bra för övrigt förutom detta.
 
Sådär hade min första hund, det var helt enkelt så hon såg ut. En veterinär reagerade och trodde att det var B-vitaminbrist så vi fick ge henne tillskott ett tag. Men det blev ingen skillnad.
Kanske värt att kolla upp!
 
Sådär hade min första hund, det var helt enkelt så hon såg ut. En veterinär reagerade och trodde att det var B-vitaminbrist så vi fick ge henne tillskott ett tag. Men det blev ingen skillnad.
Kanske värt att kolla upp!

Tänkte testa och lägga till lite B-vitamin. Tack
 
Nutrolins Skin & Coat kanske kan vara nåt att prova? Hade väldigt tunn päls på min ena boxers mage och det blev bättre när vi hade gett det ett tag.
 
Har ju sett på en hel den dvärgpincher - fast då mer på undersidan av halsen, så troligtvis mer en ärftlighet med sämre päls på vissa delar av kroppen. Huden ser ju fin ut och inga ojämnheter och symmetriskt lika på båda sidor. Troligtvis något ni får leva med om det inte blir bättre efter fällning och ny päls kommit :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 639
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 508
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp