Vad kan detta vara?

astronaut

Trådstartare
Min kompis katt (hona, okastrerad, under året, normalviktig) kräks, har diarré och är väldigt trött. Hon hade tidigare problem med blodig avföring med fick medicin för det och är nu helt fri.

Någon som känner igen symptomen och kanske ha någon aning om vad problemet kan vara?


Veterinär är kontaktad och de är på väg till Jönköpings djursjukhus!
 
Sv: Vad kan detta vara?

veterinären gissade på kattpest, någon som haft en katt med kattpest ifall att..?
 
Sv: Vad kan detta vara?

Om veterinären gissade på kattpest hoppas jag att katten blir inlagd. Kräkningar, diarré och trötthet är dock väldigt ospecifika symptom, passar in på väldigt mycket. Det kan handla om inälvsparasiter, något som fastnat i tarmen... tom. foderallergi.
 
Sv: Vad kan detta vara?

Om veterinären gissade på kattpest hoppas jag att katten blir inlagd. Kräkningar, diarré och trötthet är dock väldigt ospecifika symptom, passar in på väldigt mycket. Det kan handla om inälvsparasiter, något som fastnat i tarmen... tom. foderallergi.

Katten är nu inlagd på djursjukhuset.
På det närmsta djursjukhuset sa de bara "ge henne kokt potatis". Men min kompis ringde till ett lite längre bort och berättade precis samma sak och de sa på en gång: "Åk in med henne". P.g.a brist av plats så fick de åka till ett annat djursjukhus och katten var så torr att de inte ens kunde ta ett blodprov (kom inget blod).

Undrar vad det närmsta djursjukhuset skulle säga ifall katten dog under natten..trots förklaringen de fick genom tele.
 
Sv: Vad kan detta vara?

Jo, hon mår jättebra idag. :)
Lite mager än så länge då hon i princip rasade ner i vikt men matvraket börjar komma upp i normal vikt igen. Hennes specialdiet slutar imorgon.

Det var ingen kattpest eller något sådant, blodproverna sa inget heller, så vad som hände vet vi inte.

Slänger med en bild på tösen, för att hon är så otroligt vacker..på bild ;)

P1150975.JPG
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
980
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 383
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Sassy
·
R
Katthälsa Det senaste året har jag behövt uppsöka veterinär lite för ofta pga av kroniskt sjuk katt….. De stora djursjukhusen verkar ha satt i...
2
Svar
25
· Visningar
2 450
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp