Vad kan ha hänt med vår hund?

igbest

Trådstartare
Hunden är snart 6år och en kastrerad tik.
Det här är andra gången detta händer och vi ska kontakta veterinär. Båda gångerna har hon legat och sovit och när hon vaknar så är hon jättestapplig och kan knappt gå. Efter lite massage så är hon typ som vanligt igen. Kan det vara en låsning? I somras så sprang hon och mitt i ett språng föll hon ihop och skrek, hon kom sen halvkrypande till mig och jag bar in henne. Den gången åkte vi in till veterinär men även då var hon helt normal efteråt och när vi kom till veterinären hittade dom ingenting konstigt. Dom här senaste gångerna verkar det inte göra ont utan mest vara obehagligt.
Jag vet inte om det går att se så bra på den här videon..
 
Hunden är snart 6år och en kastrerad tik.
Det här är andra gången detta händer och vi ska kontakta veterinär. Båda gångerna har hon legat och sovit och när hon vaknar så är hon jättestapplig och kan knappt gå. Efter lite massage så är hon typ som vanligt igen. Kan det vara en låsning? I somras så sprang hon och mitt i ett språng föll hon ihop och skrek, hon kom sen halvkrypande till mig och jag bar in henne. Den gången åkte vi in till veterinär men även då var hon helt normal efteråt och när vi kom till veterinären hittade dom ingenting konstigt. Dom här senaste gångerna verkar det inte göra ont utan mest vara obehagligt.
Jag vet inte om det går att se så bra på den här videon..
Ser ut som ryggsmärta med tanke på hur krumryggat hon rör sig på filmen. Dock lite märkligt att det skulle gå över så fort. Kan hon ha fått ett lindrigt diskbråck den gången hon skrek? Alternativt om hon har någon kota som trycker mot en nerv. Dvärgschnauzer kan drabbas av FCE också, dock brukar de oftast vara påverkade så som förlamade i ett ben efter det, ser inte ut sådär som på filmen,
Är hon röntgad i ryggen? Med tanke på att du tränar och tävlar agility tror jag en genomgång av ryggen med röntgen är en bra början, efter undersökning av veterinär.
 
Ser ut som ryggsmärta med tanke på hur krumryggat hon rör sig på filmen. Dock lite märkligt att det skulle gå över så fort. Kan hon ha fått ett lindrigt diskbråck den gången hon skrek? Alternativt om hon har någon kota som trycker mot en nerv. Dvärgschnauzer kan drabbas av FCE också, dock brukar de oftast vara påverkade så som förlamade i ett ben efter det, ser inte ut sådär som på filmen,
Är hon röntgad i ryggen? Med tanke på att du tränar och tävlar agility tror jag en genomgång av ryggen med röntgen är en bra början, efter undersökning av veterinär.
Tack för ditt svar, hon är inte röntgad i ryggen. När vi var in med henne då hon skrek var det enda tecknet på att nåt hade hänt att hon var lite öm vid slutet av revbenen så den veterinären sa att hon troligtvis sträckt sig.
 
Hunden är snart 6år och en kastrerad tik.
Det här är andra gången detta händer och vi ska kontakta veterinär. Båda gångerna har hon legat och sovit och när hon vaknar så är hon jättestapplig och kan knappt gå. Efter lite massage så är hon typ som vanligt igen. Kan det vara en låsning? I somras så sprang hon och mitt i ett språng föll hon ihop och skrek, hon kom sen halvkrypande till mig och jag bar in henne. Den gången åkte vi in till veterinär men även då var hon helt normal efteråt och när vi kom till veterinären hittade dom ingenting konstigt. Dom här senaste gångerna verkar det inte göra ont utan mest vara obehagligt.
Jag vet inte om det går att se så bra på den här videon..
Hej! Min systers hund har liknande problem. Tid till neurolog bokat den 9/2. Har ni fått någon förklaring på vad som gjorde att eran tik blev sådär?
 
Hej! Min systers hund har liknande problem. Tid till neurolog bokat den 9/2. Har ni fått någon förklaring på vad som gjorde att eran tik blev sådär?
Nä och hon har inte haft det någon fler gång sen i höstas. Hoppas det går bra för din systers hund :heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: tanten
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp