Vad kan ha hänt?

Gotland83

Trådstartare
Hej !
Såg igår att min ena kanin inte åt eller drack, hade ögonen öppna till hälften, väldigt mager. Det var inte förrän igår som hon inte åt eller drack och hade ögonen så.
Ögonen såg normala ut annars.
Hon låg död i buren när jag skulle ge henne och hennes lillasyster frukost imorse.
Hon skulle ha blivit 2 år i december.
Mamman var en renrasig Dvärgvädur och pappan var en renrasig Lejonhuvud.
 
Jättesvårt att säga. Hur länge har hon varit mager?

Kaniner har inga egna tarmrörelser utan maten pressas vidare i tarmsystemet genom att de äter mer mat. De är ju gjorda för att äta (hö och liknande) mest hela tiden. Det gör dock att om de slutar äta blir det snabbt allvarligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 128
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej allihop. Jag skriver till er i frustration då jag känner mig handlingsförlamad och inte riktigt vet vad jag ska göra eller tänka...
Svar
6
· Visningar
1 411
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 916
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
4 957
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp