Vad kan jag göra för ekorrarna?

pepp

Trådstartare
Vi har mycket ekorrar där jag bor.
Finns det något jag kan mata dom med eller liknande? Tycker dom är så himla härliga :D
20200605_145747.jpg
 
En vän har två stycken på sin balkong som dagligen kommer på besök och äter valnötter, de har blivit så tama att han kan klappa dem medan de plockar nötterna från hans hand 😍
 
En vän har två stycken på sin balkong som dagligen kommer på besök och äter valnötter, de har blivit så tama att han kan klappa dem medan de plockar nötterna från hans hand 😍

Det är ju nåt sånt jag vill ha :D hur gjorde han?
 
Googla på ekorrmatare. Det finns särskilda matare, genomskinlig framsida och så ett lock som ekorren snart lär sig att öppna och plocka på sig nötter och frön ur. :)
 
La ut en förfrågan om nån kunde köpa med en ekorrholk från Granngården i annan stad.

Då svarade en bekant att hans granne gör fågelholkar och kan kolla om han också kan göra för ekorre 😃
 
Vi har mycket ekorrar där jag bor.
Finns det något jag kan mata dom med eller liknande? Tycker dom är så himla härliga :D
Visa bifogad fil 52060


Köp en ekormatare på Granngården med genomskinlig framsida för mat.
Går att skicka efter på deras webbsida.

Solrosfrön och hasselnötter gillar dom. Haft 8 korrar samtidigt i olika matare.
Innan du ger mat så kolla det är några nötter de inte mår så bra av om jag mins rätt.
Sätt mataren så du når den.
 
Köp en ekormatare på Granngården med genomskinlig framsida för mat.
Går att skicka efter på deras webbsida.

Solrosfrön och hasselnötter gillar dom. Haft 8 korrar samtidigt i olika matare.
Innan du ger mat så kolla det är några nötter de inte mår så bra av om jag mins rätt.
Sätt mataren så du når den.

Tänkte köpa en sån också :) kan man ha den i närheten av boet?
Eller är det bättre i ett närliggande träd kanske?
 
Tänkte köpa en sån också :) kan man ha den i närheten av boet?
Eller är det bättre i ett närliggande träd kanske?

sätt så du ser dom. Har aldrig sett ekorrar bo i holk. Där i mot lagrat frön o nötter i nån holk. Men har bara haft holkar för fåglar.
Du får skriva hur de går.
 
Köp en ekormatare på Granngården med genomskinlig framsida för mat.
Går att skicka efter på deras webbsida.

Solrosfrön och hasselnötter gillar dom. Haft 8 korrar samtidigt i olika matare.
Innan du ger mat så kolla det är några nötter de inte mår så bra av om jag mins rätt.
Sätt mataren så du når den.

Sett dom! Ska mot deras butik nästa vecka så kan köpa då :)
Tack för tips.
 
sätt så du ser dom. Har aldrig sett ekorrar bo i holk. Där i mot lagrat frön o nötter i nån holk. Men har bara haft holkar för fåglar.
Du får skriva hur de går.

Tänkte ha den ovanför där jag har min hängmatta :) precis bredvid min altan. Fick upprört besök där förra året!
 

Liknande trådar

Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 098
Senast: Görel
·
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 133
Senast: starcraft
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 163
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 154
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp