Vad kan jag göra för ekorrarna?

Mamma hade en ekorre som bodde vid ett träd på tomten, den brukade komma skuttande upp på altanen och fick hasselnötter :love: hon började med att lägga ut hasselnötter nedanför altanen, och så småningom vågade ekorren ta dem även när hon var ute. Till slut var den ganska modig av sig :D
FB_IMG_1591477756401.jpg
 
Vi har mycket ekorrar där jag bor.
Finns det något jag kan mata dom med eller liknande? Tycker dom är så himla härliga :D
Visa bifogad fil 52060
Jag har fem ekorrar som dagligen kommer och äter hos mig. Mina ekorrar föredrar solrosfrön framför nötter. Testade att köpa en ekorre matare, en sån med plexi på framsidan. Den gjorde hackspetten så frustrerad så han hackade sönder plexit innan ekorrarna ens hann lära sig hur den funkar. Så nu matar jag på marken, på stenar och i fågelbordet.
 
Älskar korrar 🤗😍 mitt å mannens största nöje i London är å mata ekorrarna i Hyde park. Dom har no shame å klättrar upp längs våra ben för å få tag i nötterna när vi håller ut handen. En stanna tom halvvägs ner på mitt ben hängandes uppner för att äta 😅 Vi ger dom jordnötter med skalet på, dom älskar det och e jättesöta när dom pillar upp det 🥰 hade gärna haft några runt oss här hemma, skulle anta det finns men vi har tyvärr inte sett några.
 
Jag köpte en "ekorrmatare" från granngården. Småfåglarna var väldigt frustrerade och ekorren hängde i den vanliga mataren till fåglarna istället. Dom gillar solrosfrön och jordnötter. Vi har 3-5 stycken som bor i närheten. :)
 
Jag köpte en "ekorrmatare" från granngården. Småfåglarna var väldigt frustrerade och ekorren hängde i den vanliga mataren till fåglarna istället. Dom gillar solrosfrön och jordnötter. Vi har 3-5 stycken som bor i närheten. :)

Ska köpa en till veckan :)
 
En av mina talgbollar är borta! Den fanns där innan helgen, kanske är det en korre som har knyckt?
 

Liknande trådar

Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 038
Senast: Görel
·
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 102
Senast: starcraft
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 150
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
3 542
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp