Vad kan jag odla inomhus?

kolblakkur

Trådstartare
Vad kan jag odla i min fönsterkarm? Vitlök, örter vet jag, men vad mer? Kan jag använda vanlig blomjord?
 
Sv: Vad kan jag odla inomhus?

Chilifrukter ska vara väldigt tacksamma att driva upp inomhus så länge det inte är för mörkt och dragigt där de står :)

Tror att man använder vanlig blomjord men just det är jag inte hundra på - mina fingrar är inte så gröna!
 
Sv: Vad kan jag odla inomhus?

Vad kan jag odla i min fönsterkarm? Vitlök, örter vet jag, men vad mer? Kan jag använda vanlig blomjord?

Tomater kan nog gå bra, tror jag.

Jag kan tipsa om Tiny Tim som gör sig väldigt bra i ett soligt fönster. Den blir inte särskilt hög utan ryms väl i ett fönsterbräde och tomaterna blir väldigt söta och goda. Det man ska tänka på när man har tomaterna inomhus är dock att hjälpa till lite med pollineringen genom att ruska lite lätt på plantan då och då när den blommar.

Tänk också på att tomatkvistar är giftiga så om man har katt som gärna äter växter så kan det vara dumt att ha tomatplantor inomhus.
 
Jag tänker att jag väcker lite liv i denna tråd (hittar ingen nyare).

Är själv intresserad av att börja odla, men bor i en lägenhet mitt i stan så jag har inte direkt några odlingsytor förutom inomhus och en liten balkong. Är sugen på att börja redan nu! Vad kan folk tipsa om att börja med såhär mitt i hösten? :)
 
Jag tänker att jag väcker lite liv i denna tråd (hittar ingen nyare).

Är själv intresserad av att börja odla, men bor i en lägenhet mitt i stan så jag har inte direkt några odlingsytor förutom inomhus och en liten balkong. Är sugen på att börja redan nu! Vad kan folk tipsa om att börja med såhär mitt i hösten? :)
Ärtskott.
 
Jag tänker att jag väcker lite liv i denna tråd (hittar ingen nyare).

Är själv intresserad av att börja odla, men bor i en lägenhet mitt i stan så jag har inte direkt några odlingsytor förutom inomhus och en liten balkong. Är sugen på att börja redan nu! Vad kan folk tipsa om att börja med såhär mitt i hösten? :)
Skaffa bra växtbelysning med timer samt en luftfuktare av någon sort så går det att odla en hel del saker året runt inomhus. Chili, sallat, pak choi, diverse kryddor, ampelgurka och ampeltomater eller andra lågväxande,små tomater brukar vara rätt tacksamma att börja med. Dock brukar jag själv aldrig lyckas med att få tomater att ge frukt inomhus trots pollineringshjälp, däremot så går det sen snabbt bara man ställer ut dom på försommaren.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Tänkte spara lite pengar och återanvända vårt gamla sittbadkar till att odla i. Det är emaljerat. Borde väl inte vara några problem att...
Svar
3
· Visningar
690
Mat Jag har odlat gurka. Massor med gurka. Nu tänkte jag göra inläggning, men jag funderar på det här med att skiva gurkan tunt. Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 089
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen. Har sått solrosor som rådjuren betat av. Dagliljor ska ju inte vara...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: tanten
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 834
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp