Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Ja, så är det ju.
Jag betalar mitt pris för att ha närhet till veterinärer och kliniker.

Och ni betalar ert pris för att ha hela fjället att rida på.

Jag skulle också vilja ha båda delarna.

Men om jag valde att bo så avigt till, då så skulle jag köpa en hästbuss med luftfjädring. Så att jag får med mig alla hästarna på en gång, och att hästarna åker bra.
 
Visst kan jag köpa mej en häst buss ( om jag vore rik..) men det verkar lite löjligt för en enda häst. Vi har 9 hästar i byn, men det är på 6 ägare, och vi har alltid försökt att sammordna vaccinationer, osv med varandra.

Vi kollar förståss även med hundägare, och andra djurägare innan vi beställer veterinär.

Jag förstår faktiskt inte vad du hakar upp dej på :confused:
Jag har gnällt, OCH bett om förlåtelse... det var onödigt av mej!

Kom hit och rid på våra fjäll istället, jag delar glatt med mej av fjäll upplevelsen, och det finns både hjärterum och stjärterum i byn, så du är så välkommen!

Kramar till er alla!

* Jenny *
 
Hehe, jo, såhär när man inte står där och sliter tussar ur håret med en sjuk häst i behov av vård i stallet så är det ganska roande =)

han har liksom "kontakter" med bönderna, så när SJV pressar honom får han raskt fram papper på att han minsann var hos gubben Nilsson och behandlade en sjuk kossa då, och då kan han såklart inte åka och kolla på några hästar inte".

SJV VET att han fejkar, men de beklagar bara och säger att de inte kommer åt honom "men han har inte så långt kvar till pensionen". Jaha, ska jag säga det till sjuka hästar då "håll ut ett tag, vet har bara fem år kvar till pensionen?" *sucka*

Mitt försäkringsbolag har gett upp. De ersätter numera svindyra jouravgifter oavsett om det var akut eller ej, för de vet att för att få vård inom rimlig tid måste jag endera åka till klinik på jourtid, eller så måste jag sitta och vänta X timmar tills det blir jourtid här, och hoppas det är angränsade distriktsveterinärområde som har jouren.

Just det sistnämnda fick jag göra när fölis fick lunginflammation. Vänta 12 timmar på att klockan skulle bli efter 18, då angränsande distrikt tack och lov hade jour.

Får jag ut vår distriktare så är han iofs inte till sås tor hjälp,, han är så hästrädd att det enda han gör (helst på tfn) är att skriva ut hippotrim för fem dagar. Så behöver någon hippotrim, så hojta *s*

Minns med nostalgisk sorg när jag bodde i en annan kommun, med en SUVERÄN distriktsveterinärstation. Man fick ALLTID ut veterinär inom en timme, ALLA veterinärer kan häst.
 
Jag förstår faktiskt inte vad du hakar upp dej på
Jag vill också gärna bo på ett ställe med mera plats. Och ha hela fjället att rida på. Men jag har offrat det för närheten till olika sevice. Så jag behövde nog gnälla om det.

Jag kommer gärna och rider på fjället. Jag kan ta med egen häst.
 
Välkommen välkommen!

Det är helt underbart att få rida i vår härliga natur. Jag delar så glatt med mej!!

Skicka ett PM när du är på väg!

* Jenny *
 
Sv: Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Jag har två saker att säga. För det första: Inte_ung, tagga ner! Alla är inte rika som du men de oroar sig för sina hästar endå. Alla människor har olika drömmar. Hennes kanske är att kunna rida där hon har sina rötter, din kanske är att ha en vetrinär runt knuten. Ni båda har rätt till er dröm. Och för det andra be inte inte_ung om ursäkt för att du blev frustrerad över att dina hästar inte får vård. Det är mänskligt. Som en opartisk läsare så var det bara en av er som var snäsig! ;)
 
Sv: Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Du får nog be att få de resterande botulismdoserna o även nästa A2-vaccin om de nu kommer ngn.

Vad gör du om hästen får kolikanfall?
Du skulle behöva ha ett helt apotek hemma.
 
Sv: Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Tala om att gräva upp en gammal tråd!!!
Lite sent att kommentera folks ton.
PL
 
Sv: Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Det där Nicket är skapat i går bara för att kommentera just min ton.
Och h*n hittade väl inget bättre att racka ner på.
 
Sv: Vad kan man begära av en distriktsveterinär??

Vilken tönt, behöva leta flera år tillbaka för att hitta några inlägg där du uttryckt dig lite rakt på sak.
PL
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 078
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 132
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 289
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp