Vad kan man hitta på längs med E4/E6?

Millicent

Trådstartare
Sambon och jag åker till hans familj i Danmark över jul! För att göra resan lite lättare att uthärda tänkte vi stanna längs med vägen och inta en fika samt titta på/besöka något roligt. Vi reser alltså med bil och åker från Jönköping och ner via Öresundsbron. Det måste inte ligga precis intill motorvägen såklart men gärna inte superlångt bort heller :D
 
Sambon och jag åker till hans familj i Danmark över jul! För att göra resan lite lättare att uthärda tänkte vi stanna längs med vägen och inta en fika samt titta på/besöka något roligt. Vi reser alltså med bil och åker från Jönköping och ner via Öresundsbron. Det måste inte ligga precis intill motorvägen såklart men gärna inte superlångt bort heller :D

Tropikariet i Helsingborg är trevligt tycker jag! Beroende på var ni kommer på E6 skulle jag föreslå lunch på Margretetorps Gästgiveri, men eftersom ni kör från Jönköping tror jag det kan bli för långt norrut.
 
Tropikariet i Helsingborg är trevligt tycker jag! Beroende på var ni kommer på E6 skulle jag föreslå lunch på Margretetorps Gästgiveri, men eftersom ni kör från Jönköping tror jag det kan bli för långt norrut.
Åh tropikariet låter kul! Det ska jag föreslå för sambon. Tack!
 
Åh tropikariet låter kul! Det ska jag föreslå för sambon. Tack!

Ja Tropikariet är jättefint! Kan verkligen rekommenderas. Kan dela med mig av ett kort:



Leguaner tropikariet.jpg
 
Är man godissugen så ligger både Godisflyget i Skånes Fagerhult och Gotteboet i Örkelljunga precis bredvid E4:an. (Ska ni norrut någon gång så rekommenderas Narr's konfektyr i Ödeshög).

Ska ni ändå inom Helsingborg så finns det många bra ställen att fika på. Tex Ebba's Fik (ligger dock mitt i city så kan bli småbökigt med parkering). Stannar ni till på tropikariet så ligger Lakritsfabriken bara ett stenkast bort.
 
Är man godissugen så ligger både Godisflyget i Skånes Fagerhult och Gotteboet i Örkelljunga precis bredvid E4:an. (Ska ni norrut någon gång så rekommenderas Narr's konfektyr i Ödeshög).

Ska ni ändå inom Helsingborg så finns det många bra ställen att fika på. Tex Ebba's Fik (ligger dock mitt i city så kan bli småbökigt med parkering). Stannar ni till på tropikariet så ligger Lakritsfabriken bara ett stenkast bort.
Åh ja Narr's konfektyr har jag hört bra om men glömt bort, tack! Kan kanske bli någon annan helg :D
 
Tropikariet i Helsingborg är trevligt tycker jag! Beroende på var ni kommer på E6 skulle jag föreslå lunch på Margretetorps Gästgiveri, men eftersom ni kör från Jönköping tror jag det kan bli för långt norrut.
Fast det är ju ”bara” att köra av vid Örkelljunga alt ta väg 26 ner till Halmstad och sen E6an :idea: Bor själv i Ulricehamn och har föräldrarna strax utanför Ängelholm mot hallandsåsen så jag kör ofta dit.

När jag var där för ca 10 år sen hade de ett helt fantastiskt julbord!
 
Fast det är ju ”bara” att köra av vid Örkelljunga alt ta väg 26 ner till Halmstad och sen E6an :idea: Bor själv i Ulricehamn och har föräldrarna strax utanför Ängelholm mot hallandsåsen så jag kör ofta dit.

När jag var där för ca 10 år sen hade de ett helt fantastiskt julbord!
Jag håller helt med dig, ffa för att jag tycker E4:an är aptråkig att köra. Då åker jag hellre på utflykt genom Halland!
 

Liknande trådar

Äldre Har fått ett litet problem och nej vi har inget samröre med maffian, inte heller är vi torpeder. Däremot fodrar jag min katt med...
Svar
19
· Visningar
4 254
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 733
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 140
Senast: ptr
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 694
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp