Vad kan man kräva av ett hotell?

Islandshästryttare

Trådstartare
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
 
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
Tänker att det beror lite på nivån av tjo och tjim. Men är det högljutt så tycker jag det är helt okej att ringa till receptionen och be dem säga till. Lär ju kunna vara fler som störs om det är i korridoren.
 
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
Ja
 
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
Jag tänker att det är lite tidigt på kvällen att klaga på ljud om det inte är något extremt.
 
Tänker att det beror lite på nivån av tjo och tjim. Men är det högljutt så tycker jag det är helt okej att ringa till receptionen och be dem säga till. Lär ju kunna vara fler som störs om det är i korridoren.

Skulle nog kategorisera väldigt högljutt då jag tydligt hör röster och vad de pratar om in till vårt rum blandat med rop och skratt
 
Jag hade inte klagat utifrån det TS beskriver. Olika hotell har olika inriktningar och lockar olika typer av gäster. På ett hotell med shuffelboard hade jag definitivt räknat med ett livligare klientel. Många hotell är lyhörda och det är dessutom tidig fredagskväll.

Om det är väldigt besvärande kanske det går att byta rum till något på ett annat våningsplan?
 
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
Jag hade personligen inte klagat när klockan är så lite men självklart kan man ringa ner till receptionen om du tycker det stör?
 
Jag hade inte klagat utifrån det TS beskriver. Olika hotell har olika inriktningar och lockar olika typer av gäster. På ett hotell med shuffelboard hade jag definitivt räknat med ett livligare klientel. Många hotell är lyhörda och det är dessutom tidig fredagskväll.

Om det är väldigt besvärande kanske det går att byta rum till något på ett annat våningsplan?

Nej, inte när det är en del av hotellet.

Jag hade ingen aning om att de har shuffleboard i hotellet. De marknadsför sig som ett lugnt, exklusivt hotell med unikt designade rum och som ett ställe där man kan fly vardagen med vila för kropp och själ . Hade inte förväntat mig att de har shuffleboard i korridoren av ett sånt hotell. Dessutom rätt dyrt hotell.
 
Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i korridoren. Just nu är det uppenbarligen några som spelar då det tjoas och tjimmas . Sitter själv i badrock efter ett bad så jag orkar inte dra på mig kläder för att gå ut och be dem vara lite tystare. Är det ok att klaga på detta i receptionen skulle ni tyckt?
Jag hade vänligt bett om att få byta rum. Har ni betalat för en svit tycker jag ni ska slippa tjo och tjim från shuffleboard I KORRIDOREN! så märkligt!
 
Jag tycker absolut att det är skillnad på hotell och hotell, betalar jag 990 kr för ett dubbelrum ligger tjo och tjim i korridoren i vad jag förväntar mig men en dyrare svit, nej då skulle jag verkligen säga till. Då får hotellet en chans att lösa det - antingen genom att byta rum, säga åt de andra gästerna eller ge er annan kompensation.
 
Hade vänligt förklarat problemet till personalen i receptionen och sagt mig villig att byta rum. När jag själv jobbade i receptionen ville vi alltid våra gäster skulle berätta för oss direkt när det var något problem, eller vad vi nu ska kalla det, så vi kunde lösa det för gästen direkt. Värdelöst för oss att försöka lösa det efteråt, typ när någon klagar vid utcheckning, då är det ju ofta tyvärr för sent för att kunna göra något.

Till TS,, Hoppas det redan löst sig
 
Jag hade ingen aning om att de har shuffleboard i hotellet. De marknadsför sig som ett lugnt, exklusivt hotell med unikt designade rum och som ett ställe där man kan fly vardagen med vila för kropp och själ . Hade inte förväntat mig att de har shuffleboard i korridoren av ett sånt hotell. Dessutom rätt dyrt hotell.

Med den profilen och marknadsföringen hade jag pratat med receptionen direkt när de började väsnas. Den går liksom inte ihop med att det är ljudligt shuffleboard i korridoren...
 
Jag hade ingen aning om att de har shuffleboard i hotellet. De marknadsför sig som ett lugnt, exklusivt hotell med unikt designade rum och som ett ställe där man kan fly vardagen med vila för kropp och själ . Hade inte förväntat mig att de har shuffleboard i korridoren av ett sånt hotell. Dessutom rätt dyrt hotell.
Med den beskrivningen hade jag också klagat.
 
Sade till igår tyvärr fanns det inget annat rum att byta till enligt receptionisten men hon såg till att någon bad dem dämpa sig iallafall. Har sagt vad jag tyckte om att det inte riktigt går ihop med hur de marknadsför sig. Det är ju såklart inte receptionistens fel vilket jag också sa för jag vill aldrig uppfattas som att jag är irriterad på någon som bara får ta emot budskapet men hon skulle föra det vidare till ledningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 267
Senast: Snurrfian
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 502
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 052
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Hur ska jag bli bättre på att stå på mig, kunna argumentera, sluta vara rädd för att han ska bli arg? Han är mitt x och min dotters...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 537
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp