Vad kan/ska skolan göra? Barn som ligger före

Vad sager barnet? Mitt barn blev uppflyttad till "begavad klass" nar han gatt ett ar i Amerikansk skola och efter ytterligare ett ar hoppade han over arskurs 6. Det basta som nagonsin hant!

Prata med andra foraldrar om hur lararna ar, prata med skolan, men mest av allt, prata med barnet som ska utfora jobbet.

Barnet har tidigare inte velat byta klass/skola eftersom han trivs bra med kompisarna och klassen, men nu är han öppen för att testa. Jag har förstås pratat med honom löpande om det här sedan utvecklingssamtalet men jag tycker inte riktigt att det kan ligga på honom att ta reda på vad alternativen är, däremot är det förstås jätteviktigt att han känner sig bekväm med/vill det som blir förslaget i slutändan.
 
Barnet har tidigare inte velat byta klass/skola eftersom han trivs bra med kompisarna och klassen, men nu är han öppen för att testa. Jag har förstås pratat med honom löpande om det här sedan utvecklingssamtalet men jag tycker inte riktigt att det kan ligga på honom att ta reda på vad alternativen är, däremot är det förstås jätteviktigt att han känner sig bekväm med/vill det som blir förslaget i slutändan.

Tva av mina hoppade forresten over en klass vid olika tillfallen i sina liv. Bada gangerna (nu var jag larare pa skolan sa det gjorde det lattare) kollade jag vilka larare som skulle "hoppas over" och vilka som skulle kunna komma i fraga i stallet ... Ena gangen spelade det ingen roll, men den andra gangen hade det varit katastrof om min mycket intelligenta, men ganska skora just da, son hade hamnat med de larare som det hade blivit.
Good Luck! Det ar inte latta beslut, jag kan trosta mig med att det blev valdigt bra i slutandan och hade det inte blivit det hade jag trostat mig med att jag gjorde vad jag da ansag vara bast med de uppgifter jag hade.:p
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 553
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 857
Senast: Fraegd
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 053
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 131
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp