Vad kan vara fel?

Diabetikern

Trådstartare
Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig.
Min bostonterrier på 7 år har börjat bli väldigt pipig/gnyr för ingenting och extremt kontaktsökande med mig.
Hon är allmänt pigg. Äter och dricker som hon ska och bra i magen. Men på det sista har hon blivit så extremt pratig vilket är ovanligt. Hemma kan jag numer inte lämna ena rummet utan att hon är hack i häl.
Jag vet inte om jag inbillar mig men tycker hennes andhämtning låter flyktig/snabb när hon ligger och vilar.
Som sagt kan ju bara vara jag som är lite nojig efter allt annat jag varit med om men ändå.
Någon som upplevt samma på sin hund? Eller kan på dessa diffusa symptom ha en aning om vad det kan vara?
 
Nej hon har varit skendräktig en gång under alla dessa år men inte betett sig såhär. Inte heller undervisa löp. Det var min första tanke också men känns inte som det
Du beskrev min tant när hon är på väg att löpa eller är skendräktig rätt bra, så det var första tanken här också. Någon annan idé har jag inte. Jag hoppas kontrollen går bra. :heart Det är inte klokt hur man kan oroa sig.
 
Ingen temp. Mycket missnöjd vid tempning ska tilläggas 🤣
Har ju häst så temp är det första jag gör faktiskt. Men det gav inget

Ja, jag tänkte att du kanske hade tempat men bara glömt att skriva det. Skönt att hon inte har feber, då låter det ju inte omöjligt att det är pga löp/skendräktighet.
 
Men visst har du själv varit eller är ganska svårt sjuk? Du tror inte att det kan vara något sådant som hunden reagerar på? Har hon varit som vanligt under hela din sjukdomsperiod eller är hon "känslig" för hur du mår? Tänker att hon kanske "bara" är orolig för dig? :heart
 
Men visst har du själv varit eller är ganska svårt sjuk? Du tror inte att det kan vara något sådant som hunden reagerar på? Har hon varit som vanligt under hela din sjukdomsperiod eller är hon "känslig" för hur du mår? Tänker att hon kanske "bara" är orolig för dig? :heart
Jo jag är ju rejält sjuk och haft mina trauman vilket gjort hunden lite mer kontaktsökande. Speciellt när jag precis fått njursvikten. Men den har ju varit med ett tag och när jag är borta brukar hon vara hos min mor där hon varit mycket och trivs.

Har iallafall fått tid 14:30 idag för en allmäntillstånd så jag blir lite lugnare.
 
Proverna visade ingenting så alla värden var ok. Vi ska göra ett ultraljud på livmodern bara för att vara på den säkra sidan. Effie fick A-plus hos vetrinären. Jag hoppas det mesta beror på min nojja. Ska oka tid i början på nästa vecka för ultraljud. Så jag kan andas ut.

Blev lite fundersam dock. Vetrinären vart bra. Engelsktalande men hans första fråga var varför jag inte kastrerat henne?
Är det vanligt förekommande os vetrinärer nu att de rekommenderar attman kastrerar tikar även om de aldrig haft några problem tidigare? Enligt honom var det för att förebygga eventuelle problem.
Jag har haft flera tikar tidigare och aldrig kastrerat någon. Bara hört om kastrerade tikar i medicinskts syfte inte för att förebygga?

429962934_10160174334656819_4060121917827025622_n.jpg
 
Det är nog vanligare förekommande utomlands än här. Jag har bara hört att risken för inkontinens ökar.
Ja jag funderar på om det är för att han inte var svenks. Ingen aning om vart han kom ifrån skulle gissa på brittisk men den accenten men är det så vanligt där?

Jag känner bara till att man kastrerar tikar om det är absolut nödvändigt inte i förebyggande syfte. Han pratade om tumörer på juvren mm mm pga att de inte skulle vara kastrerade. Kändes lite olustigt och jag tänker inte kastrera henne om hon inte skulle behöva det.
Aldrig blivit ifrågasatt på det tidigare därför reagerade jag.
 
Ja jag funderar på om det är för att han inte var svenks. Ingen aning om vart han kom ifrån skulle gissa på brittisk men den accenten men är det så vanligt där?

Jag känner bara till att man kastrerar tikar om det är absolut nödvändigt inte i förebyggande syfte. Han pratade om tumörer på juvren mm mm pga att de inte skulle vara kastrerade. Kändes lite olustigt och jag tänker inte kastrera henne om hon inte skulle behöva det.
Aldrig blivit ifrågasatt på det tidigare därför reagerade jag.
Här i UK är det absolut norm att kastrera. Jag blev ofta ifrågasatt när jag flyttade hit med mina intakta tikar, men det blir bättre.
Skönt att höra att allt verkar bra så långt! 🙂
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 174
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp