Vad kan vi göra för andra i Coronatider?

Detta är bedrövligt!

Hur ska man lösa detta? Tänk om det finns någon i er närhet som behöver handla och inte får någon hjälp med det?
Sätta upp lappar eller vad? Alla har ju inte sociala medier att tillgå.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/88-ariga-kerstin-far-ingen-hjalp-att-handla-mat

Vid vår lilla mataffär så sitter det tydligen lappar uppe med folk som erbjuder sig att hjälpa folk med att hämta läkemedel/handla osv. till människor i riskgrupper! :)
 
Har i veckan köpt en presentkorg på lokala delikatessbutiken för 500 kr. Känns bra. Tänkte göra liknande till lite olika butiker varje vecka. Samt handlar saker hos lokala åf som jag annars hade köpt online, även om det blir dyrare.

Erbjöd mina äldre grannar att handla osv, men de har inte hört av sig. Men dom vet att jag finns.
 
Skulle handla ett par jeans i fredags när jag var på stan, men så hittade jag två par som var snygga, så då blev det faktiskt så att jag köpte bägge. :)
 
Igår köpte jag och en av mina bästa vänner hemlevererad mat från en restaurang här:). Tyvärr hade dom inte det jag ville ha, men med lite *host* kryddning blev alternativet rätt bra ändå.
 
Mina + 80-åriga grannar insisterade på att få göra något i gengäld för att jag veckohandlar åt dem. Jag försökte avböja detta, men i förmiddags dök de upp med motorsåg för att dela ett omkullblåst iofs delvis ihåligt och inte så stort äppelträd hos mig. Och vips så började mannen att såga, iklädd jeans. :eek: Det slutade bra och det var skönt att få bort resterna av trädet, men man blir ju ändå lite stressad.

Inte meningen att rädda dem från covid-19 i utbyte mot en motorsågsolycka i stället.
 
Har stöttat lokala restauranger och barer hela helgen. I fredags middag, i lördags take away och idag sen vinlunch. Totalt tre olika ställen! Känns bra. Hittills har vi stöttat i alla fall ett ställe varje helg. Nästa helg kommer det bli en delikasse från en annan restaurang vi gillar väldigt mycket och vi har bokat bord på två restauranger fram över som vi självklart endast går på om vi är friska.

Hade gärna ställt upp och handlat till någon som behöver hjälp men har hittills inte sett några lappar eller annat om det.
 
Var på restaurang igår med maken, behövde inte oroa mig för smittrisk då det var nästan tomt.. Det brukar vara packat just här på lönehelg. Kom in en person om hämtade take away under den tiden vi satt där. Vi slog till med tre rätters och jag dricksade generöst.
På ICA Maxi var det dock packat på parkeringen och en kompis hade åkt förbi Barkarby och där var det också full köpfest..
 
😊👍
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200401-205920_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200401-205920_Samsung Internet.jpg
    71,2 KB · Visningar: 22

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 299
Senast: _Elly_
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 189
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 943
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp