Vad kan vi plantera NU?

J

JumpForMyLove

Tänker åka till plantagen och köpa jord och plantera i vår fula lilla trädgård :) Tips på snygga blommor man kan planetera nu ute :) Gärna någon snygg klätterväxt med!

Vill impulssnygga till en tom ful rabatt vi inte rört sen vi flyttade in :)
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Vi har slang så tänkte köra vattenspridaren ;) Hundvalpen lär älska det och barnen med :D
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Nu är 26 blommor planterade :D
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Allt möjligt :) Ska leta fram lapparna och meddela strax!
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Jag är nyfiken på vad det blev!

Har börjat lite smått här och tänka på blommor och sånt och satte lite frön idag. Än så länge bara i krukor, vet inte riktigt var jag ska ha rabatten ännu.
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Vet inte var sambon la lapparna :( Letat som en tok! Ska minsann fråga honom när han kommer hem ;)
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Kan du kanske bjuda på ett bildbevis då?

Det är alltid roligt att bli inspirerad av andras trädgårdar..
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Håller på att jaga ny sladd för dottern dregglade sönder min usbkabel till kameran :D Sen kommer både före och efter bild!
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Tänk bara på att köpa blommor som har OLIKA blomningstid - det är ju roligt om rabatten är fin så många månader som möjligt, och inte blommar över på fyra veckor eller så!

Flera växter har också fint bladverk, eller bär (nypon på rosor t ex) mot hösten - effekter som också höjer intrycket.
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Vi ska plantera fler tänkte jag senare :) Hade inte jättebudget för blommor när jag handlade ;) Ska ha klängväxter och buska r och allt :D
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Klängväxter som är lättskötta är Clematis, välj gärna storblommiga för de angrips oftast inte av clematisstekeln. Kaprifoler är också lättskötta, men jag tycker deras blomperiod är så kort, clematisen har (mina iallafall) blommor mer eller mindre hela sommaren, däremot blommar de som mest i juni och sedan är blomningen inte lika riklig. Klängrosor är ett annat alternativ och tänk då på att välja en sort som blommar mer eller mindre hela säsongen (remonterar), för det är lite tråkigt med sorter som bara blommar under en period.
 
Sv: Vad kan vi plantera NU?

Sonen köpte en clematis idag. Den har verkligen enorma blommor. Jag ska fota den i morgon och allt det andra jag köpte.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
995
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 815
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Mitt hus har en utbyggnad där man inte använt exakt samma tegel så det syns en tydlig skarv som jag tycker är väldigt ful. Hade funderat...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Silver Girl
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp