Bukefalos 28 år!

Vad klassas som en gammal tråd?

Deimion

Trådstartare
Hej! Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna om så är fallet.

Det står att man inte ska dra upp gamla trådar igen, men min fråga blir då; När klassar man en tråd som gammal?
Tacksam för svar!

Mvh Alexandra
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Om inte nån skrivit på nåra veckor så har förmodligen ts fått svar på det hon/han ville. :) Så.. är det inte skrivet i den på nåra veckor skulle jag iaf inte skriva i den :p
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Var står det att man inte ska dra upp gamla trådar igen?

Det beror ju på frågeställningen om en gammal tråd kan vara aktuell att ta upp igen.

En tråd där TS undrar om det är smart att köpa kattunge nu som är daterad 20051015 är totalt onödig att aktivera medan en där det frågas om vilken mat/sand som är bra/billig som är en månad gammal kan vara nog så aktuell.

Man får ju använda sunt förnuft och framförallt läsa igenom tråden och kolla datumet på originalinlägget innan man aktiverar en gammal tråd.
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Var står det att man inte ska dra upp gamla trådar igen?

Det beror ju på frågeställningen om en gammal tråd kan vara aktuell att ta upp igen.

En tråd där TS undrar om det är smart att köpa kattunge nu som är daterad 20051015 är totalt onödig att aktivera medan en där det frågas om vilken mat/sand som är bra/billig som är en månad gammal kan vara nog så aktuell.

Man får ju använda sunt förnuft och framförallt läsa igenom tråden och kolla datumet på originalinlägget innan man aktiverar en gammal tråd.

Instämmer, själv tycker jag att det är ganska makabert när ända upp till fyra år gamla trådar om allvalrigt sjuka människor, hästar eller andra djur som kanske till och med är döende eller som inom djursektorn ska avlivas inom en snar framtid. Då det är att riva upp gamla sår. I såna ämnen tycker jag att trådar äldre än två månader SKA få vila och INTE dras fram av hänsyn till berörda parter.

/IH
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Hakar på med en följdfråga...

Hur funkar det med trådar som är gamla, men inte helt inaktuella, som innehåller regelbrott som kanske inte var det när tråden skapades, men som är det nu?

Svårt att begripa hur jag menar kanske, men som exempel så hittade jag en tråd som har ett par år på nacken, helt fylld med skyddade bilder och länkar till ÅF. Reglerna kring sånt har ju verkligen skärpts på senare tid, medan just denna tråd kanske fortfarande har en viss funktion?
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Samma regler som för alla trådar gäller. Hittar du en tråd av intresse att läsa i - gammal som ny, som bryter mot forumets regler - triangla tråden/inlägget.

I vilket fall, som helst är den inte lämpad att dra upp för att fortsätta att diskutera i, som den är låter det som.
 
Sv: Vad klassas som en gammal tråd?

Samma regler som för alla trådar gäller. Hittar du en tråd av intresse att läsa i - gammal som ny, som bryter mot forumets regler - triangla tråden/inlägget.

I vilket fall, som helst är den inte lämpad att dra upp för att fortsätta att diskutera i, som den är låter det som.

Ok, då vet jag. Tråden är trianglad!:laugh:
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 701
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
390
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
809
Senast: Josefineeee
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp