Vad köper man som avslutningspresent till lärarna?

nyttnick

Trådstartare
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.
 
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.
Varsin blomsterkvast och en liten hälsning från barnen. Det behöver inte vara met än något symboliskt och kostnaden bör vara liten så alla har råd.
 
Varsin blomsterkvast och en liten hälsning från barnen. Det behöver inte vara met än något symboliskt och kostnaden bör vara liten så alla har råd.
Tack! Hälsning från barnen är en bra idé. De kanske kan göra varsin och en liten teckning till det. Då blir det lite att lämna över. Kanske går att lägga ihop dem på ett fint sätt.
 
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.
Våra lärare har fått blommor (både snitt och grupper), chokladask, vin, blandade sorters te, små delikatesskorgar osv genom åren. Gäller ju att stämma av om de öht dricker vin eller te förstås. Termosmugg som nämndes ovan är ju ett jättebra förslag!
 
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.

Blommor och choklad är det vanligaste, i fin inslagning. Nån form av delikatesskorg är också vanligt, med te/choklad/marmelad.

Gå till en tebutik och säg att du har 200 kr (eller vad ni nu samlar ihop) och be att de gör iordning en korg med smått och gott?
 
En mycket liten blomma och ett presentkort på en lokal mysig butik t.ex. ost- eller tebutiken, så stöder man det lokala näringslivet. Eller ett pengar till välgörenhet så någon får sin skolutbildningen betald. Jag tänker man ska undvika att köpa grejor som kan bli stående i skåp. Har personen varit lärare ett tag har hen nog skåpen fulla av typiska läraregåvor.
 
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.

Förra året fick läraren som var odlingsintresserad en bok av Sara Bäckmo eftersom vi pratat en del om odling och om hur Sara odlar.

Eftersom jag tycker det är skitdrygt att hålla sådana insamlingar så meddelade jag bara alla att inköpet skulle göras, ville de vara med så swisha valfri slant till mitt nummer. Överskottet blev en liten blomma. Alla barn fick skriva sitt namn i boken, med färgglada pennor.
Enkelt och behövdes inte så mycket organisation runt det men var väldigt uppskattat.
 
En mycket liten blomma och ett presentkort på en lokal mysig butik t.ex. ost- eller tebutiken, så stöder man det lokala näringslivet. Eller ett pengar till välgörenhet så någon får sin skolutbildningen betald. Jag tänker man ska undvika att köpa grejor som kan bli stående i skåp. Har personen varit lärare ett tag har hen nog skåpen fulla av typiska läraregåvor.
Säger samma. Inga saker!

En termosmugg är säkert bra för den som inte redan har skåpet fullt av sådana. Eller glasskålar....

Köp något som inte är bestående. Blommor, delikatesser, dryck.
 
Som rubriken lyder. Som vanlig vill ingen dra i presentinköpet till skolavslutningen och jag har sagt att jag kan samla in pengar och fixa inköp. Men jag har inga idéer alls. Jag är sämst på presenter till personer som jag egentligen inte känner.
Det är en lärare med huvudansvar samt två ytterligare pedagoger. Årskurs 1 och de kommer att byta lärare nästa läsår.

Inget är det enkla svaret på din fråga. En blomma som man kan ha utomhus är väl det enda jag kan tänka mig. Av det jag har fått genom åren har jag mest uppskattat och sparat kort som eleverna själva har gjort och/eller skrivit i.
 
@nyttnick: Jag vet att min mamma läraren blev jätteglad för de blombuketter hon fick (hon var specialpedagog så det brukade bli mer än en :D).

Jag instämmer med de som säger ingen pryl utan hellre en blomma eller lite delikatesser. Har läraren ett trädgårdsintresse och du orkar luska lite vad hen gillar så en perenn till trädgården.
 
Jag har hållit i det ett par gånger, då har jag skrivit valfritt bidrag upp till 30 spänn (frivilligt att vara med) och har hittills gett något presentkort på en innebutik i bygden med ekologiska finare råvaror, och kryddodlingar från granngården (här har de flera olika plantor i en för ett par hundra). Brukar vara uppskattat. Det här året håller inte jag i det, 25 spänn är insamlat per barn. Jag har swishat men är väl egentligen emot kravet, jag tycker det ska vara just frivilligt att delta. Däremot kommer vi att köpa något eget till en av barnens fröknar som kommer att sluta då hon är anledningen till att barnet troligen lever alls och faktiskt tycker livet är roligt igen efter ett par otroligt tuffa första år i skolan.
 
Det är bra med insamlingsfria skolor, tänker jag. Har jobbat på två såna. Önskar fler tog efter det. Det är hårt mot familjer som inte kan.

Vildblomsbukett känns ok. Om man hinner plocka vill säga. men känns skönt att den är gratis.

Men om man nu ska köpa ngt så är ngt man äter el dricker mkt uppskattat. Gäller det ngt man får efter ett helt stadie (och inte efter ett läsår vilket känns vääääldigt mycket) kan man tänka sig ngt mer beständigt. Jag har fått en ljuslykta som jag är glad att se varje dag och ett mkt litet armband i silver av en annan. Jag är barnsligt glad över det också, bara för att jag minns klassen med sån glädje.

Har också fått en låda med brev/kort från eleverna. Jag brukar lipa lite när jag läser dem. Lite väl osmidigt för de stackars klassföräldrarna att rådda ihop men så otroligt uppskattat.

/Fröken
 
Blomma och ett bevis på insättning tex för att hjälpa barn med skolgång i utsatta länder. Det har alltid uppskattats och har ju skolkopplingen. Har jag köpt ngn pryl har det varit ngt man kan använda tex ett doftljus.
Det är klassikern till dotterns danslärare, ett liret doftljus, lite choklad och ett kort.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 375
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 880
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp