Vad köptes på EuroHorse?!

quigley

Trådstartare
Vet att massa trådar har om vad som ska köpas så ja tänkte de behövdes en om vad som väl inhandlades! :d :idea:

Jag var där igår (fredag) hela dan å hittade ett special erbjudande om sammetsschabrak, fleecetäcke, och fleecelindor för 550:- så jag kunnde inte motstå att köpa detta i mörkgrön till min fux :love:

Till er som är där i eftermiddag och imorn och måndag så fanns det även i rött, klarblått, svart och grönt då.... :idea:

Sen ska ja införskaffa en sån där silverflättad svasrem och sy på för de tycker ja e snyggt...(de va silverkant på täcket å schabraket)

Men nog om mig nu vill jag hör vad NI har hittat!! Har läst om många som har långa listor på vad som önskades...Så fram med grejorna :bump: :banana:
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

2 blå grimmor
1 babyrosa grimma
3 grimskaft varav ett med kedja
Glansspray
Boots
Transportgrimskaft
1 gjord till westernsadeln
1 insektstäcke
2 par strumor
8 st ben-reflexer
2 träns
1 jaktkandar
1 ländtäcke med reflex
1 glass :d
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Vart köpte du schabraket, täcket osv. då?
Det är ju bra om man vet vart man ska leta också ;)
Du får jätte gärna skicka mig ett PM om var det var du införskaffade prylarna.
Ska dit i morgon och ha skoj och shoppa en del är det tänkt!
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Det var på hästlagret!
Tror det låg Ganska nära där man går in till scandinavium från mässan...
Ganska nära Charlies häst och hund....
De har en hemsida oxå... www.hastlagret.just.nu
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

haha flåt att jag e så negativ men det var den sämsta mässan jag ngnsin vart på:D
fanns verkligen ingenting!!
mamma köpte en bok "da vinci koden";)

obs ät inte på burger stället där inne,ni som åt där visst va det riktigt äckliga burgare :crazy:

jo vi köpte provpåsar från eggersmann,vi har dom sen innan men testa det nya fodret som kommit ut.
sen träffade jag min roliga sponsor :p
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Jag va där i torsdags & fredags & då köpte jag detta:

* Ljusblå Musto snug jacka
* Bruna veredus prolight senskydd + strykkappor
* 2 Hoppschabrak, ett vitt med guld + grön passpoil,& ett beige med 2 passpoiler..
* 1 Jollyball
* Blått källqvist fleecefodrat regntäcke
* 1 Agria ländtäcke
* 1 ryktsten
* 4 st bandageunderlägg i fleece
Massa tidningar..

De va nog allt, hade gärna köpt mer men pengarna räckte inte menmen en hel del blev de iaf;)
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

grimma till shettisen (förstör alltid alla grimmor)
fleecelindor (4 st)
bett
benskydd (4 st)
handskar
summa 850 kr

å mässan var inte så stor i år... men den räkte ändå till...
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Var där i Fredags och köpte täcke, grimmor, träns, sadelpadd m.m....
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Musto jackorna e såå sköna!
jag har en svart, den e rätt varm att ha nu på våren.. Men den e så otroligt skön så jag lär väll ha den iallfall !!
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

schumacher jacka (stavning?)
pikeur montana ridbyxor
pikeur tävlingsskjorta
parlanti stövlar
hg träns+tyglar
3 st hinkar :D
prestige magplatta
sprenger bett
ett schabrak från några tyskar, de hette något med fashion.
domani regntäcke

det blev en hel del, tur att det var mässpris på mkt av det jag köpte.
:smirk:
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Var där hela dan igår o hittade en del, vore väl konstigt annars :D

Köpte:
*Ett grönt John Whitaker sammetsshabrak (allroundmodell) m en guld & en grön passpoal o grön kant. Skara hästsport 550 kr
*En grön John Whitaker flugluva (samma färger som shabraket). Skara hästsport 299 kr
*2 påsar hästgodis för 20 kr ;)
*4 cremefärgade fleecelindor (såg fina ut trots priset!) King's 50 kr
*5 par ridstrumpor köpte jag på King's för totalt 100 kr & sen köpte jag 3 par för 200 kr på Petex, Borås (hehe behövde faktiskt strumpor) :D
*Olivgrön/gråa tygskodda ridbyxor Pikeur Montana. Assnygga o supersköna!! Charlies 1214 kr (det var 10% rabatt) :idea:
*Veredus senskydd, bruna m läderinsida :love: Charlies 1225 kr (nedsatta med 100 kr!)
*Veredus låga bakskydd, bruna m läderinsida :love: Charlies 685 kr (även dom nedsatta med 100 kr!)

Så totalt blev det 4.243 kr :angel:

Är väldigt nöjd me köpen, ridbyxorna... lindorna... skydden :d
Sprang runt som ett skållat troll på förmiddagen (i pauserna), sen insåg jag att tiden va rätt lugn o man hann gå över mässan på några timmar! Mässan kändes "liten" i år, men det räcker ju helt klart ändå!
Ja, framåt kvällen kunde man lugnt gå runt o strosa (o hitta billiga lindor man aldrig skulle hittat annars....) ;)

En go dag på Scandinavium som vanligt! Önskar man vore där idag oxå.... :love:
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Var inte där själv...jobbar hela helgen men skickade bud med lillasystern som var där...hon skulle köpa, sadelgjord i läder med resår *2, schabrak, lindor, lädergrimma, ländtäcke i filt (ev. kombi om det fanns)....å vad kom hon hem med...2 schabrak i sammet och 4 fleecelindor...visserligen fina men åh så besviken jag blev...trodde vi skulle mannekänga pållarna i eftermiddag...nu tar det bara 5 min. =(
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Haha när jag stod o kolla på JW shabraken upptäckte jag att nån i vita ridbyxor satt bredvid o skrev autografer. Ja HIMSELF va det, så jag tänkte "näe jag e för gammal för en autograf..." men sen kolla jag lite snett på min kompis, o hon såg lika sugen ut hon oxå. Så va f-n, vi fick med varsin JW-autograf hem oxå :D

Ni som inte hittade det ni sökte, vad va det ni ville ha??
Jag köpte ju en del, men skulle gärna velat hitta några snygga grimskaft med VANLIG hake (typ 2-färgade, såna vanliga tvinnade) men fanns bara massa lustiga färger o med panikhake.
Sen kollade jag på ett vitt Equiline-shabrak, men köpte det inte. Får åka ner till Henrikssons nån dag o köpa ett där istället.
Täckesgjordar från Equiline ville jag oxå ha, men hittade inte nånstans!
Såg ljusblå ylleridtäcken från Mia's, men jag ville ha nån annan färg.... :smirk:
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

1 ljusblå dressyrshabrak med silverkant
1 par ridbyxor
1 bok, schooling horses in hand
lite tidningar typ stallmagasinet m.m.
Hästgodis
ett par magnetboots
ett pannband med strass-stenar på jättfint :)
1,5kg vitlök ;)
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Igår köpte jag:

Glittrigt pannband från Capriole 159:-, låg nästan mittemot där JW satt och skrev autografer...
1 schabrak som var röd och gön rutigt från någon försäljare som kom från Ungern 120:-
1 riktigt blå grimma i st full till stallägarens fjording, Börjes 50:-.....den är mjuk och dubbelsydd med spännen även under nosen....
1 grått nosludd på Börjes 15:-
1 st skumrem brunt läder 49:-
1 blå keps från RTS, Rolf-Göran Bengtssons kollektion, 50:-..det var det enda stället som jag fick ett kvitto hos...
1 grå collegetröja med tryck på, häst och katt, 180:-
1 Back on Track armbågsskydd 200:-, när jag kom dit hade jag så ont av en inflammation i ett senfäste precis ovanför armbågsleden, jag kunde inte ens böja på armen...men efter 4½ timme med skyddet var det inga problem att böja leden....och värken reducerades till mindre än hälften av vad den var när jag kom till Mässan.
1 par Back on Track vantar 250:-, inhandlades också....Och idag kunde jag mocka utan att händerna blev som fotbollar och värkte som sjutton....

Annars så håller jag med om att det var färre säljare där än tidigare år....
För så här lite har jag aldrig köpt....
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

1 oljerock
2 grimskaft
2 hovkratsar
1 pälsglans
1 vojlock
1 linfröolja
1 longerelina m.m.

Blev mer än bara hovkratsar som jag trodde :crazy:


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Köpte allt som var på inköpslistan och lite till :)

*Grönt grimskaft (Kings) 39kr
*Grönt kedjegrimskaft (Kings) 79kr
*Gröna elastiska lindor (Danst företag) 120kr
*Gröna paddar till lindorna (Kings) 59kr
*Ljusbrunt aachenträns (Charlies tror jag) 250kr
*Slicksten med äppelsmak (mycket uppskattad!) (Danskt företag tror jag, borta vid shettisarna) 50kr
*Grönt schabrak med mitt namn broderat. (Horze) 240kr inkl. brodyr
*Blått täcke, typ som övergångstäcke med fleecefoder. Protector Outdoor nånting hette det väl. (Vet inte företaget) 495kr
*Tidningar hos Ridsport, både vanliga och special.
*B-vitaminer, en dunk på 2,5 liter (Börjes/Emin) kommer inte ihåg priset.
*Två hinkar vitlökspulver (Börjes/Emin) kommer inte ihåg priset
*Nyckelband Göteborg Hore show, 30kr.
*Skillingaryds hästsalva, kostade nånting.
*Skillingaryds tassalva till vovven. Kostade också nånting..
*Vetegroddolja, Skillingaryd, kostade nånting.
Tror det var allt, gick på drygt 1500 spänn.
Och så lite foderprover på nån brittisk betfor-variant och på Royal Canin.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

Hade med mej en lång lista på saker som jag behövde, plus att jag var inställd på att för en gångs skull shoppa hej vilt utan att tänka, grubbla eller vara så :devil: snål.

Men jag hittade nästan ingenting, mässan var en stor besvikelse iår!

Men jag kom iallafall hem med:
3 delat bett
3 delat bett med d-ringar
4 grimmor
massa hästgodis
4 nr av stallmagazinet
2 nr av min häst och tidningssamlare :o
plus att jag fick ett par söta strumpor

ångrar att jag inte köpte:
en påse mjau kattmat, extra träns, rosa stövlar med katttassar på men mest ångrar jag att jag inte köpte ett glittrigt pannband (jag,
vuxen, näeee :angel: ) (fanns enormt fina, fast de kostade också därefter).

Hade helt klart köpt en grimma med gravyr och grimskaft till om det inte vore för att den lädergrimman jag ville ha var slut.

Synd att det är inträde, annars hade jag säkert köpt de där sista sakerna idag. ;)
 
Sv: Vad köptes på EuroHorse?!

hejsan. jag köpte:
1 orange shabrak svart, vit kant, me mitt namn broderat
1 pak orange benlindor matchande
2 ryktstenar
1 massage borste
3 pak hästgodis
1 mcdonalds QP c:o :d
massa broshyrer å kataloger


:D hoppas jag inte har glömt något :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp