Bukefalos 28 år!

Vad kostade din valp?

Angelina

Trådstartare
Hur mycket fick ni betala för en renrasig valp, vilken ras och vilket år? Jag tycker att det varierar så mycket.....

Min cocker spaniel kostade 7.500:- år 2001.


Mvh Angelina
 
Sv: Vad kostade din valp?

7500 betalade jag för en rottweilervalp år 2000. 8000 kommer jag att betala för Schäfervalp år 2005
 
Sv: Vad kostade din valp?

Min finska lapphund kostade 6000:- det var -95.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Min Grand Danois gav jag 9000 kr för 2003...men snittpriset tycks ligga runt 10 000 kr(och det var jag beredd på att betala...detta bara slumpade sej så att denna uppfödaren låg en tusing lägre).
 
Sv: Vad kostade din valp?

Jag betalade 6000 för min golden retriver, men det var ett bra tag sen, närmare bestämt 1992.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Jag betalade 8000:- för min Dvärgspets 2000, nu kostar dom oftast minst 10.000:-
och 7.500:- för min Golden 2001 och dom ligger på ca 8.500:- nu.
 
Sv: Vad kostade din valp?

minst 8000 gav mina föräldrar för sin collievalp 2004.
(jag är ej insatt i precis hur mkt)

10 kr gav jag för min silky terrier, år 2001 tror ja.
Pga att valpen va svag och skulle avlivas. Hunden var värd väldigt mkt dock. Nu är han frisk och hur pigg som helst. Han va så full i mask så det var därför han va svag. stackarn
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad kostade din valp?

Min staffordshire bullterrier kostade 8500, köpte henne i januari i år.
 
Sv: Vad kostade din valp?

chihuahua - våren 2001 - 6500 kr
dvärgpudel - årskiftet 2001/2002 - 9000 kr
Flatcoated Retriever - 26/9 -04 kostade 8000 kr
alla är hannar kanske ska tilläggas då endel tar dyrare för tikar.
Alla är renrasiga och sålda av uppfödare som följer SKK's regler.

Collien mamma köpte åt mig 1988 kostade 5500 kr :P hehehehe
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kostade din valp?

min dalmatinerkille som vi köpte -91-92 någongång kostade 5000. med fina föräldrar! ska se om jag någon gång kan rota fram hans stamtavla... nuvarande är inte reggade, labben kostade 3000 och schäfern fick jag gratis inkl koppel halsband och ca 10 kg foder... nästa kommer väl ligga runt 9-10 000 (?).

Gissa vad jag hittade på SKK hunddata! min galma fina hansibansis stamtavla! voilá!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kostade din valp?

Min Golden betalade jag 8000 kr för 2003.
Min cocker spaniel betalade jag 8000 kr för 2004.
Min andra cocker spaniel betalade jag också 8000 kr för 2004.

Mia.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Betalade 10.000 riksdaler för min mops förra året. (2003)
Men dte är sååå värt pengarna!
 
Sv: Vad kostade din valp?

Vår Tyska Wachtelhunds valp kostade ingenting.. :o ;) kanske för att vi fick honom i "betäckningsavgift" då vår hane e arsan.. men annars ger man väl typ 8 -15 000 för en valp av den rasen..
 
Sv: Vad kostade din valp?

Har beställt en chinese crested. Och får betala 10 000 kr för denna nakna hanne. Kostar mellan 8 och 14 000 kr. / Linda
 
Sv: Vad kostade din valp?

Ja gamlingarna är väl kanske intressanta med?

1994 greyhoundtik 2500 kr (valp)(blod med bra tiklinjer ex Michel Mounton,Spend A penny mfl)
1996 greyhoundtik 5500 kr (valp)(mamman irländsk import...coursing hund...linjeavlad på Lindas Champion)

Enligt uppgifter jag fått så har priserna på kappgreyhounds ökat lavinartat pga av starten av Svenska spel.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Angelina skrev:
Hur mycket fick ni betala för en renrasig valp, vilken ras och vilket år? Jag tycker att det varierar så mycket.....

Min cocker spaniel kostade 7.500:- år 2001.


Mvh Angelina

Då kommer jag med urgamla uppgifter! ;)

Mina föräldrars rottweiler betingade ett pris på 1500 riksdaler.

Året var 1979.

Min egen rottis betalade jag 7000 kronor för.

Året var 1994.

Valpen som jag nu står i begrepp att köpa kostar 10000 kronor.
År 2004.

(sedan hade jag en schäfer på foder och henne betalade 3500 kronor för. Det motsvarade hundens halva värde. året var 1990.)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kostade din valp?

Jämthund, 2003, 5 000,-
Petit basset griffon vendéen, 2003, 7 000,-
Mamma köpte en Eurasier för 3 v sedan och hon kostade 9 000,-

Alla är köpta av seriösa uppfödare som följer SKK´s regler.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Köpte en återbudsvalp som uppfödaren var tvungen att bli kvitt i somras 3500:- istället för 8000:-, bingo!
Den äldre hunden köptes -94 den betalade jag 3000:- för men det normala priset hade varit det dubbla. Hade tur och fick tag på en privat uppfödare som tog en kull på sin tik och verkligen gav järnet för att få det perfekt, hon ville välja bort köpare som inte var meriterade hundmänniskor och sålde hellre valparna billigare för att kunna hitta bra hem.
Min gamla terv född -81 kostade 1200:- ett rätt högt pris då.
Alla hundar har haft "fina" stamtavlor och varit avelsrådsrekomenderade.
Men jag haft billigare hundar också, bl a en jättefin blandras som blev en kanonhund på älg följde mig helt enkelt hem efter ett besök i hans dåvarande familj. Han hade haft en taskig uppväxt, född utomhus i en brädkoja 16 februari i Lappland, minst och svagast i kullen. Han följde mig hem sedan jag visat honom lite ömhet. Han togs bort vid 12 års ålder efter en hjärnblödning som gjorde honom delvis förlamad. Kanonhund som kostade nada.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 547
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 050
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
540
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp