Vad kostar det att äga transport?

Röd

Trådstartare
Vad kostar det att äga en transport när man väl köpt den? Vad betalar ni per år?

Vad är det som kostar? skatt, däck, lagning mer?
 
Mitt släpp kostar 35:-/månad i försäkring och knappt 500:-/år i skatt. 1500:- för däckbyte och däcklagring om året. I övrigt har det bara kostat att köpa den och vinterdäck. Köpte den ny för två år sen, Cheval Liberté Gold First, kostade 55'.
 
Kostar inte så mycket mer än underhåll, skatt och ev försäkring. Det är inte många hundralappar i månaden.
 
Skatt ca 500/år
Försäkring ca 800/år
Besiktning 450 vartannat år
Däckbyte 300x2/år
Underhåll ca 2000/år som mest.
Ett betalt släp är hyfsat enkelt att äga.
 
Jag skulle säga att man inte ska glömma att räkna med värdeminskningen. Inklusive värdeminskning räknar jag med att mitt släp kostar ca 10.000 kr per år exklusive moms att äga, har det i företaget.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: Loma
·
Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 070
Senast: Shaggy
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 420
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 820
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp