Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vad kostar det att arrendera mark?

F

Fridolf

Jag funderar på att "låna" lite mark av en granne för att gör vinterhage och kanske på sikt en paddock. Jag räknar med en yta av 20x30 m dvs 600 kvm. Har någon en prisuppgift mellan tummen och pekfingret vad man kan räkna med för pris per kvm för att göra paddock?
Camilla

Det beror väl på om du skall göra någon "åverkan", och vad det används till nu. Hur som helst så råder jag dig att skriva ett arrendekontrakt där ni specificerar vad som gäller, om du skall återställa marken efter dig osv. Sedan bör det alltid vara en ekonomisk ersättning med när det gäller arrenden, annars är det inte juridiskt bindande! Det räcker med en krona!

A

ankans

Jag betalar 5300 inkl moms per år, för 3 tunnland. dvs 15000 kvm. 15000/5300(ca 2.9 per kvm) * 600= 1698 kr per år. Men det beror naturligtvis på var man bor med mera.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6487 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
9 385
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
1 949
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
270
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
158

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2020 - del 3
  • Vad gör vi CXXXII
  • Sytråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukstråden 2021
  • Uppdateringstråd nr 24

Hästrelaterat