Vad kostar det att arrendera mark?

F

Fridolf

Jag funderar på att "låna" lite mark av en granne för att gör vinterhage och kanske på sikt en paddock. Jag räknar med en yta av 20x30 m dvs 600 kvm. Har någon en prisuppgift mellan tummen och pekfingret vad man kan räkna med för pris per kvm för att göra paddock?
Camilla
 
Det beror väl på om du skall göra någon "åverkan", och vad det används till nu. Hur som helst så råder jag dig att skriva ett arrendekontrakt där ni specificerar vad som gäller, om du skall återställa marken efter dig osv. Sedan bör det alltid vara en ekonomisk ersättning med när det gäller arrenden, annars är det inte juridiskt bindande! Det räcker med en krona!
 
Jag betalar 5300 inkl moms per år, för 3 tunnland. dvs 15000 kvm. 15000/5300(ca 2.9 per kvm) * 600= 1698 kr per år. Men det beror naturligtvis på var man bor med mera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 593
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148
Hemmet Håller tummarna för att ngn här inne har lite bra input att komma med :) Vi har byggt till vårt hus (mer än dubbla storleken) och det...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp