Vad kostar en dressyrstart i era trakter?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har förstått att det förekommer lokala skillnader i pris. Vad kostar en dressyrstart hos er? Och tycker ni att priset är rimligt? Varför/varför inte? :)

Här i krokarna kostar en start +/- 300 kr. Lokal-regional LB. Södermanlands, och södra Sthlms län.
Tycker ändå priserna är rätt rimliga. Jag förstår att tävlingar med allt vad det innebär och vad som ska finnas, kostar. Så runt 300 kr är jag absolut beredd att betala. Däremot har jag sett enstaka tävlingar där dito starter kostar runt 350-400 kr. Det tycker jag faktiskt, beroende på omständigheterna, är lite väl dyrt. Får alla ryttare en superlyxig goodiebag och fikat är snudd på gratis, då kan jag tycka att det är okej, men annars tycker jag att mer än ca. 350 kr är lite mycket, åtminstone på den här nivån.
 
Det varierar mycket! Från 160-180 kr upp till 500 kr. Kostar klassen runt 200 är det garanterat LC eller Lätt B, Lätt A-Msv C ligger oftare runt 300 och Msv B-Msv A 4-500 kr.
 
Det varierar lite, men oftast mellan 180-220 kr för en LC-LB. LA ligger ofta på 200-250, kanske någon gång närmare 300. Msv-klasser är dyrare, en MsvA brukar ligga på ca 450-500 kr :)
 
I Östergötland kostar en dressyrstart mellan ca 240 kr-380 kr. Vissa klubbar tar högre pris för högre klasser, och andra tar samma pris oberoende av klass.
 
I Dalarna kostar lokal/regional nivå 150-250 och högre upp till 350. Klubbarna har svårt att få starter så jag tror det kan vara en anledning till de låga avgifterna.
 
Har förstått att det förekommer lokala skillnader i pris. Vad kostar en dressyrstart hos er? Och tycker ni att priset är rimligt? Varför/varför inte? :)

Här i krokarna kostar en start +/- 300 kr. Lokal-regional LB. Södermanlands, och södra Sthlms län.
Tycker ändå priserna är rätt rimliga. Jag förstår att tävlingar med allt vad det innebär och vad som ska finnas, kostar. Så runt 300 kr är jag absolut beredd att betala. Däremot har jag sett enstaka tävlingar där dito starter kostar runt 350-400 kr. Det tycker jag faktiskt, beroende på omständigheterna, är lite väl dyrt. Får alla ryttare en superlyxig goodiebag och fikat är snudd på gratis, då kan jag tycka att det är okej, men annars tycker jag att mer än ca. 350 kr är lite mycket, åtminstone på den här nivån.

OT, jag ber om ursäkt. Men vill bjuda på ett leende.

När jag tittade lite snabbt på rubrikerna läste jag...

”Vad kostar en dressyrTANT i era trakter.” Det tog en stund, innan jag fick ihop det.
 
På vår klubb har vi i år tagit 200 för LC, 220 för LB/LA och 250 för MsvC. Upp till 270 är helt normalt i MsvC här och MsvB brukar börja på 300 och sen stiger det. Högre klasser blir förstås dyrare eftersom det ska vara lite mer prispengar och det är sällan särskilt stora startfält.

(Dyraste MsvC-starterna gör jag utan tvekan denna helgen söderöver. 1.300 för tre starter i en cup.)
 
På vår klubb har vi i år tagit 200 för LC, 220 för LB/LA och 250 för MsvC. Upp till 270 är helt normalt i MsvC här och MsvB brukar börja på 300 och sen stiger det. Högre klasser blir förstås dyrare eftersom det ska vara lite mer prispengar och det är sällan särskilt stora startfält.

(Dyraste MsvC-starterna gör jag utan tvekan denna helgen söderöver. 1.300 för tre starter i en cup.)

Gud vad billigt det är norröver! :eek: :D

Indeed på att helgens cup blir dyraste starterna - 1000 kr - för mig. (Ingen uppstallningskostnad heller då jag ju bara har 45 min att åka). Slår man däremot ut det per start är det rätt så normalt pris härikring. :)
 
Gud vad billigt det är norröver! :eek::D

Indeed på att helgens cup blir dyraste starterna - 1000 kr - för mig. (Ingen uppstallningskostnad heller då jag ju bara har 45 min att åka). Slår man däremot ut det per start är det rätt så normalt pris härikring. :)

Jag var på en körtävling på Skogsborg för tre veckor sedan.
Eftersom tävlingen gick över två dagar, krävdes installning för mig som hade 15-16 mil dit.
Kostnad för tävlingen: 2000kr.
Då gjorde jag en start i dressyr och en i precision (ingick även start i maraton men där strök jag mig pga inte kvalad i det delmomentet).
Det var dyrt...

men som sagt, det beror ju på uppstallningen.
 
Jag tycker själva startavgifterna på en tävling är ganska försumbar, håller visserligen på med hoppning. Kollade en lb dressyr på tre kommande tävlingar hör och priset låg mellan 130-180kr (hoppning ligger nog ungefär lika)
Men bensin kostar mer. Eventuell uppställning kostar med. Mat/övernattning... Så startavgifterna brukar jag inte reflektera över.
 
Jag tycker själva startavgifterna på en tävling är ganska försumbar, håller visserligen på med hoppning. Kollade en lb dressyr på tre kommande tävlingar hör och priset låg mellan 130-180kr (hoppning ligger nog ungefär lika)
Men bensin kostar mer. Eventuell uppställning kostar med. Mat/övernattning... Så startavgifterna brukar jag inte reflektera över.

130-180 kr?! :eek:
Var då i landet sa du?!

Jo, det har du alldeles rätt i! För egen del, med en häst som aldrig ska stå uppstallad på meeting, är väl just kostnader kopplade till det ingenting jag behöver fundera över. Däremot kanske jag borde fundera mer på bensinkostnaderna... :angel: Min blåa plåtlåda drar ju trots allt 3.5 l/mil med släp och det är inte sällan runt 10 mil enkel väg till tävlingarna... :nailbiting:
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 261
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 126
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Satt och funderade på det här med priserna på tävlingar. Är det någorlunda enhetligt över landet? Eller skiljer det sig en del/rätt...
Svar
17
· Visningar
2 329
Senast: Fiorano
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp