Vad kostar en dressyrstart i era trakter?

En anledning till skillnaden i pris i olika delar av landet är att det är skillnad i kostnader för anläggningen som tävlingarna är på.
Min första start i år (normal lokal tävling, LC + LB) kostade 400 per start. Men där antog jag att klubben även behövde hyra in sig på anläggningen (eftersom jag ungefär samtidigt satt och försökte få ekonomi i en pay&ride där vi behövde betala för anläggning). Har man inte en anläggning att vara på så är det svårt att få ihop något.
 
Klassisk urspårning när en tråd om kostnader för dressyrstarter helt plötsligt handlar om bränsleförbrukningen hos en Volvo 850 -94! :D
Har rensat för ämnet känns så uttjatat att det inte förtjänar en egen tråd.

/mod

Förlåt (det är väl egentligen inte kul med tanke på ditt merjobb en fredagkväll) men ligger dubbelvikt av skratt! Den formuleringen alltså :rofl: :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 265
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 126
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Satt och funderade på det här med priserna på tävlingar. Är det någorlunda enhetligt över landet? Eller skiljer det sig en del/rätt...
Svar
17
· Visningar
2 329
Senast: Fiorano
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp