Vad kostar en undersökning av halsen...

MaRomer

Trådstartare
Där veterinären bremsa/pleggar hästen och sen går ner och kollar?? Dvs luftstrupen.

Kan inte hitta vad jag betalade då jag var inne med mitt ena sto. Och som vanligt har det dykt upp en diskution om detta i stallet=) Förstår givetvis att det är olika från veterinär-klinik. Men skriv vad du fick betala!
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Jag betalade ungefär 1500 inkl klinikavgift, kontroll och provtagning på ATG, plus 460 till labbet.
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Veterinär som kom ut till stallet ville ha 2200:- för proceduren inkl allt. 900 för efterkontrollen.
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Jättebra att ni svarat. Tjejen i stallet har fått för sig att det "bara" kostar 900kr i Bollerup (Tror det heter så) Och jag försötye få henne att förstå att det omöjligt kan kosta det. Då jag sist fick betala ca 2000kr.

Några mer som kan hjälpa mig att överbevisa denna människa??...
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

med tanke på hur dyrt allting sånt är med hästar är de väl inte så konstigt att de kostar så mycket, kostar ju nästan så mycket bara att ta ut vet utan behandling..

men är de så viktigt att överbevisa? hon kan väl få tro de då?
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Jättebra att ni svarat. Tjejen i stallet har fått för sig att det "bara" kostar 900kr i Bollerup (Tror det heter så) Och jag försötye få henne att förstå att det omöjligt kan kosta det. Då jag sist fick betala ca 2000kr.

Några mer som kan hjälpa mig att överbevisa denna människa??...

Ring till veterinärkliniken på Bollerup och fråga. Det måste vara det enklaste sättet.
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Våren 2005 kostade det minst 1800 (det var den summa jag betalade eftersom jag har fast självrisk på 1800).

Immer
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

På "min" klinik kostar det under 1000 kr, så jag tror inte alls att det kan vara en omöjlig prissättning.
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

På "min" klinik kostar det under 1000 kr, så jag tror inte alls att det kan vara en omöjlig prissättning.

Är det endoskopiundersökning som det talas om?

-du får gärna pm:a mej om vilken "din" klinik är då jag också är skånebo och har tänkt ta mej till klinik för en undersökning av pållen
 
Sv: Vad kostar en undersökning av halsen...

Jag betalar mellan 400 och 800, beroende på vilken veterinär som gör undersökningen (hemma eller på den lilla kliniken). Jag har bra avtal med mina veterinärer. Stora kliniken kostar nog absolut inte under 1000-lappen, troligen en bra bit över det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp